Na nieuwe update kwamen allerlei bestanden op de c-schijf

Lees meer

Na nieuwe update kwamen allerlei bestanden op de c-schijf

12 mrt 2018 16:23
LS.: Ik heb Aldfaer op een externe schijf staan . Dit om het programma overal te kunnen gebruiken cq aan belangstellenden te kunnen tonen. Na de laatste update kwamen er allerlei bestanden op de c-schijf te staan. Ik heb het betreffende aldf en log bestand wel weer naar de externe schijf gezet en dat werkt. Ook de bonus bestanden staan op de C-schijf. Deze ook naar de externe gekopieerd. Hoe krijg ik deze werkzaam en wat kan ik op de c-schijf verwijderen cq verplaatsen naar de externe zodat alles blijft werken?
Ik ben verder zeer tevreden met het programma en dank voor alle moeite van het programmeren. Met vriendelijke groet, Albert Kappers

Lees meer

Re: Na nieuwe update kwamen allerlei bestanden op de c-schijf

12 mrt 2018 17:22 - 12 mrt 2018 17:26
Moet ik hieruit begrijpen dat de C-schijf de vaste pc is? Indien ook op een externe schijf gewerkt wordt is het aanbevolen deze een vaste letter toe te kennen, en liefst een weinig voorkomende letter.
Met uitzondering van het *.aldf bestand hoeft u niets naar de externe schijf te verplaatsen. Gewoonweg Aldfaer zowel op de pc als op externe schijf installeren. Om de instellingen op de externe schijf niet opnieuw te moeten aanpassen kunt u het bestand aldfaer.cfg van de pc naar de externe schijf kopiëren. Wanneer een update voor Aldfaer of de bonusrapporten beschikbaar is zullen deze zowel op de pc als op de externe schijf automatisch geïnstalleerd worden. Het logbestand verplaatsen heeft geen zin. De installatie op de externe schijf zal een eigen logbestand aanmaken.
Let wel dat u steeds mutaties/toevoegingen in de recenste versie van het stamboombestand aanbrengt.
Laatst bewerkt 12 mrt 2018 17:26 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kappers A J

Lees meer

13 mrt 2018 08:59
Ik vermoed dat de installatie van Aldfaer op de externe schijf verwijzingen bevat naar de interne C-schijf. Dit is een kwestie van de juiste instellingen binnen Aldfaer op de externe schijf.
Het wijzigen van de drive letter op zich is niet voldoende. Dit dient namelijk op iedere computer waar die externe schijf gebruikt gaat worden, te worden uitgevoerd.
Ter info: zie:
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20extern.pdf voor installatie
en
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Drive%20Letter.pdf voor drive letter

en als iemand mij de NL plaatjes stuurt pas ik het verhaal aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kappers A J

Lees meer

23 nov 2019 13:18
Ik heb alle gegevens op een andere harde schijf gezet en op die harde schijf Aldfaer 7.2 geinstalleerd. De andere schijf geformateerd, maar daar is aldfaer niet meer op te installeren, want een bepaald bestand wil niet gemaakt worden. Nu is het program weer te gebruiken. Uiteraard ook alle instelingen aangepast. Alleen blijft de cursor heen en weer schieten boven de menubalk!?

Er is dus iets niet goed met de ander externe harde schijf. Niet meer gebruiken dus.

Gemaakt door Kunena