- Bedankjes 0
stamboom Aldfaer verdwenen
- Abrahamse
- Auteur
Lees minder
Lees meer
stamboom Aldfaer verdwenen
07 mrt 2018 21:01
Vandaag wilde ik Aldfaer openen en kreeg ik de melding: "geen stamboom open". Zeer verbazingwekkend, want ik heb niets vreemds gedaan of met de computer gehad. Ik dacht gebruik te maken van mijn veiligheidskopie maar, na de vraag om de lokatie van het nieuwe bestand op te geven, kreeg ik de foutmelding "groepsbestand niet gevonden, Aldfaer tracht deze te herstellen" Na op "OK" gedrukt te hebben, kwam de mededeling dat het herstellen miet gelukt was en dat ik een verborgen map op de C:\users\ etc. moet verwijderen (een andere kopie terugzetten gaf hetzelfde negatieve resultaat).
Na dit weggeklikt te hebben kwam de mededeling: er is een fout opgetreden bij het bewaren.
De verborgen map waarover gesproken wordt, zie ik dus niet (ik heb "verborgen bestanden zichtbaar maken" aangevinkt
), dus kan ik hem ook niet verwijderen. Kan iemand mij raad geven, want ik knijp 'm dat ik eventueel mijn werk van jaren kwijt zou zijn. Ik werk met Windows 10-64 bit. Bedankt alvast!
Hugo
Na dit weggeklikt te hebben kwam de mededeling: er is een fout opgetreden bij het bewaren.
De verborgen map waarover gesproken wordt, zie ik dus niet (ik heb "verborgen bestanden zichtbaar maken" aangevinkt
Hugo
- Ruud de Ruiter
-
Re: stamboom Aldfaer verdwenen
07 mrt 2018 21:10
Begin eens met Aldfaer te sluiten en vervolgens het aldfaer.cfg bestand een andere naam te geven en daarna Aldfaer weer te starten
- Abrahamse
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Paul Kallenberg
07 mrt 2018 21:27
Hugo,
Neem even per mail contact met me op, dan kunnen we langs die weg kijken of het bestand te herstellen is. Je vindt mijn mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.
Paul
Neem even per mail contact met me op, dan kunnen we langs die weg kijken of het bestand te herstellen is. Je vindt mijn mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.
Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Abrahamse
- Abrahamse
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
12 mrt 2018 15:28
Paul, zoals je inmiddels al van mij via de email gehoord hebt, is het probleem inmiddels opgelost.
E.e.a. kwam doordat mijn beveiligingsprogramma Bitdefender vond, dat Aldfaer een onveilig programma was
Jij en Ruud allebei in ieder geval bedankt voor de ondersteuning.
(dit onderwerp kan wat mij betreft gesloten worden.)
E.e.a. kwam doordat mijn beveiligingsprogramma Bitdefender vond, dat Aldfaer een onveilig programma was
Jij en Ruud allebei in ieder geval bedankt voor de ondersteuning.
(dit onderwerp kan wat mij betreft gesloten worden.)
- Bert Kleiss
30 mrt 2018 11:00
Paul, ik heb hetzelfde probleem. Mag ik ook contact met je opnemen?
Groet,
Bert
Groet,
Bert
- Paul Kallenberg
- Fred
09 sep 2018 20:51
Nu de zomer op zijn eind loopt ben ik weer begonnen met het bijwerken van mijn stambomen. Van de week ben ik bezig geweest in die van mezelf; geen probleem. Vanavond wil ik die van mijn partner openen echter krijg ik een leeg scherm... Hoe krijg ik die stamboom terug in beeld? PS Het kan goed een jaar geleden geweest zijn dat ik die voor het laatst geopend heb, dus misschien iets gebeurd met updates (??)
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
09 sep 2018 21:44
Via menu Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en vink alleen Stambomen aan. Selecteer uit de resultatenlijst de juuste stamboom en klik op 'Open stamboom'.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Fred
- Webmaster
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 9
09 sep 2018 23:46
Kan Bert Kleis in zijn profiel zijn email-adres corrigeren?
- Fred
10 sep 2018 12:45 - 10 sep 2018 12:46
Bedankt voor je tip, JayCee. Ik heb het meteen uitgeprobeerd. Ik zie zowel de stamboom van mijzelf met 211 personen, als die van mijn partner. Achter die laatste staat: 0 personen, maar dat kan dus niet kloppen want ik heb er tientallen ingevoerd.... Ik begrijp niet waar die gebleven zijn
Laatst bewerkt 10 sep 2018 12:46 door Fred.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
10 sep 2018 13:23
Hopelijk heeft u een een veiligheidskopie gemaakt.
Volg dezelfde procedure via 'Zoek Aldfaer bestanden' als voor de stambomen maar vink u 'Veiligheidskopieën aan.
Indien uw partner reeds een stamboom had heeft Aldfaer deze geconverteerd naar een veiligheidskopie met naam Sramboomnaam - voor conversie vs 7.alx.
Volg dezelfde procedure via 'Zoek Aldfaer bestanden' als voor de stambomen maar vink u 'Veiligheidskopieën aan.
Indien uw partner reeds een stamboom had heeft Aldfaer deze geconverteerd naar een veiligheidskopie met naam Sramboomnaam - voor conversie vs 7.alx.