- Bedankjes 1024
Bonus rapporten zijn verdwenen
- Jan Meijerink
- Auteur
Bonus rapporten zijn verdwenen
18 apr 2022 19:30
Blijkbaar na een update naar Aldfaer 10.1 (19-10-2021) zijn de bonusrapporten verdwenen.
Er zijn hier al meer vragen over gesteld maar van de antwoorden word ik niet wijzer.
Als 84-jarige met beperkte computerkennis was ik zo blij dat alles werkte en ik een stamboom kon samenstellen. Nu kan ik b.v. geen waaier uitdraai meer maken.
Als ik een overzicht van de invoegtoepassingen op het scherm krijg en ik klik op bonus rapporten, verschijnt de tekst dat deze reeds zijn geïnstalleerd.
Wat moet ik doen om de bonusrapporten terug te krijgen?
M.v.g,.
Jan Meijerink
Er zijn hier al meer vragen over gesteld maar van de antwoorden word ik niet wijzer.
Als 84-jarige met beperkte computerkennis was ik zo blij dat alles werkte en ik een stamboom kon samenstellen. Nu kan ik b.v. geen waaier uitdraai meer maken.
Als ik een overzicht van de invoegtoepassingen op het scherm krijg en ik klik op bonus rapporten, verschijnt de tekst dat deze reeds zijn geïnstalleerd.
Wat moet ik doen om de bonusrapporten terug te krijgen?
M.v.g,.
Jan Meijerink
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Bonus rapporten zijn verdwenen
18 apr 2022 19:39
Controleer bij de instellingen voor bestanden of het pad naar de invoegtoepassingen correct is.
- Jan Meijerink
- Auteur
18 apr 2022 22:24
Het pad was in het Engels, ik heb dit gewijzigd in Nederlands maar nog steeds zag ik geen bonusrapporten.
Ik zie nu dat het pad, door een foutje, geheel van mijn computer is verdwenen. Kan ik de invoegtoepassingen opnieuw downloaden?
Ik zie nu dat het pad, door een foutje, geheel van mijn computer is verdwenen. Kan ik de invoegtoepassingen opnieuw downloaden?
- Ruud de Ruiter
-
19 apr 2022 09:49
Doe Menu > Extra > Instellingen > Bestanden > Standaard mappen > Eigen sjablonen en Invoegtoepassingen
Klik rechts op het map icoon en navigeer naar:
C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\
En accepteer de taalversie en ga die niet vertalen want dat is gewoon afhankelijk van uw systeem.
Klik rechts op het map icoon en navigeer naar:
C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\
En accepteer de taalversie en ga die niet vertalen want dat is gewoon afhankelijk van uw systeem.
- Jan Meijerink
- Auteur
19 apr 2022 11:03
In de bijlage is te zien wat ik heb gevonden.Maar hoe nu verder?
- Jan Meijerink
- Auteur
19 apr 2022 11:09
Ik weet niet of de bijlage zichtbaar is. Mogelijk lukt mij dat ook niet.
Is er niet iemand die mij b.v. met Teamviewer verder kan helpen?
Is er niet iemand die mij b.v. met Teamviewer verder kan helpen?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
19 apr 2022 13:06
Jan,
Voor Teamviewer: klik op mijn naam in de linker kolom en vervolgens op het zwarte envelopje (rechts) en stuur mij een mail om af te spreken.
Voor Teamviewer: klik op mijn naam in de linker kolom en vervolgens op het zwarte envelopje (rechts) en stuur mij een mail om af te spreken.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
20 apr 2022 21:18
Via Teamviewer opgelost door de vraagsteller even wegwijs te maken in het gebruik van Aldfaer, de rapporten en andere zaken. De installatie was correct uitgevoerd.
- Jan Meijerink
- Auteur
21 apr 2022 13:08
Hierbij nog mijn dank aan JayCee die mij een stuk wijzer heeft gemaakt.
- Karin Uilhoorn
26 jul 2022 12:30
Hier mogelijk een soortgelijk probleem. Wilde een Engelse rapport uitvoer maken, maar die mogelijkheid staat er niet langer tussen.
Terwijl aangegeven is dat ik de laatste versie van zowel het programma als de invoegtoepassingen (automatisch) heb: 10.1 en 10.0.0.2
Wie weet raad??? :huh:
Terwijl aangegeven is dat ik de laatste versie van zowel het programma als de invoegtoepassingen (automatisch) heb: 10.1 en 10.0.0.2
Wie weet raad??? :huh:
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
26 jul 2022 13:15 - 26 jul 2022 13:23
@Karin
Controleer via versiebeheer invoegtoepassingen of de Engelse rapporten wel degelijk geïnstalleerd zijn. Zo niet, installeren vanuit het rechter vak.
Rapportenversie 10.0.0.2 verwijst naar de standaardrapporten van Aldfaer.
Actuele versie Alle Invoegtoepassingen B_team is 2.37.
Controleer via versiebeheer invoegtoepassingen of de Engelse rapporten wel degelijk geïnstalleerd zijn. Zo niet, installeren vanuit het rechter vak.
Rapportenversie 10.0.0.2 verwijst naar de standaardrapporten van Aldfaer.
Actuele versie Alle Invoegtoepassingen B_team is 2.37.
Laatst bewerkt 26 jul 2022 13:23 door JayCee.
- Karin Uilhoorn
26 jul 2022 13:25 - 26 jul 2022 13:33
Vermoedelijk zal dat niet het geval zijn.
En die controle wil ik graag doen. Maar hoe?
Ik heb al op de website gekeken...
B_team zie ik nergens staan ???
Mogelijk dat ik de bestaande invoegingen beter eerst geheel kan verwijderen en daarna opnieuw installeren (als me dat lukt)? Ik wacht eerst nog wel een reactie af voordat ik hiertoe overga. In ieder geval zie ik "op rechts" helemaal niets staan...
En die controle wil ik graag doen. Maar hoe?
Ik heb al op de website gekeken...
B_team zie ik nergens staan ???
Mogelijk dat ik de bestaande invoegingen beter eerst geheel kan verwijderen en daarna opnieuw installeren (als me dat lukt)? Ik wacht eerst nog wel een reactie af voordat ik hiertoe overga. In ieder geval zie ik "op rechts" helemaal niets staan...
Laatst bewerkt 26 jul 2022 13:33 door Karin Uilhoorn.