- Bedankjes 1024
Bonusrapport Iedereen
- Jan Rijs
- Auteur
Bonusrapport Iedereen
23 dec 2021 14:00 - 23 dec 2021 14:22
Als ik een rapport genereer bij Tonen - Rapporten - Overige rapporten - Bonus rapporten - Overzichten - Iedereen of op ...Bonusrapporten - Exporteren - Internet dan wordt een tekst rapport gemaakt van alle personen in mijn stamboom met alle Materiaal (kleine foto's).
1. Maar direct na het genereren wordt Aldfaer automatisch afgesloten. Bij herstart zie ik het rapport aldfaertmp.html met alle toebehoren en materiaal in de map
\Documents\Aldfaer\famRijs\Rapporten\1640262252 en het werkt, echter:
2. Als ik daarin op een kleine foto klik verschijnt een leeg fotovenster:
file:///
/Documents/Aldfaer/famRijs/Rapporten/1640262252/Fotovenster.htm
3. Als ik op een kleine foto rechtsklik en kies voor Afbeeldingskoppeling kopiëren (file:///
/Documents/Aldfaer/famRijs/Rapporten/1640262252/brasserjacobus1861_bp.jpg) en die in Verkenner open dan kan ik de grote afbeelding wel direct zien (ik heb .jpg gekoppeld aan Irfanview)
4. Liefst zou ik zelf een map (ipv 1640262252) en bestandsnaam (aldfaertmp.html) willen kiezen, zoals bij meerdere rapporten gebruikelijk is, maar niet bij deze.
Sorry: het internet rapport werkt wel goed. Alleen zou ik hier de grootte van de afbeeldingen (bijv bij Extra - Instellingen) willen maximaliseren. Bovenstaande problemen gelden dus alleen voor Overzichten - Iedereen
m.v.g. Jan
1. Maar direct na het genereren wordt Aldfaer automatisch afgesloten. Bij herstart zie ik het rapport aldfaertmp.html met alle toebehoren en materiaal in de map
\Documents\Aldfaer\famRijs\Rapporten\1640262252 en het werkt, echter:2. Als ik daarin op een kleine foto klik verschijnt een leeg fotovenster:
file:///
/Documents/Aldfaer/famRijs/Rapporten/1640262252/Fotovenster.htm3. Als ik op een kleine foto rechtsklik en kies voor Afbeeldingskoppeling kopiëren (file:///
/Documents/Aldfaer/famRijs/Rapporten/1640262252/brasserjacobus1861_bp.jpg) en die in Verkenner open dan kan ik de grote afbeelding wel direct zien (ik heb .jpg gekoppeld aan Irfanview)4. Liefst zou ik zelf een map (ipv 1640262252) en bestandsnaam (aldfaertmp.html) willen kiezen, zoals bij meerdere rapporten gebruikelijk is, maar niet bij deze.
Sorry: het internet rapport werkt wel goed. Alleen zou ik hier de grootte van de afbeeldingen (bijv bij Extra - Instellingen) willen maximaliseren. Bovenstaande problemen gelden dus alleen voor Overzichten - Iedereen
m.v.g. Jan
Laatst bewerkt 23 dec 2021 14:22 door Jan Rijs. Reden: Aanvulling
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Bonusrapport Iedereen
23 dec 2021 17:45 - 23 dec 2021 17:46
1 & 4: na generatie van het rapport, alvorens de interne browser te sluiten, ga naar verkenner en wijzig de naam van de cijfersmap naar keuze, en pas dan de interne browser sluiten. Om dezelfde wijze kan de bestandsnaam van aldfaertmp.htm gewijzigd worden.
2 : dat klopt.
aanvullend: diacrieten worden niet juist weergegeven.
2 : dat klopt.
aanvullend: diacrieten worden niet juist weergegeven.
Laatst bewerkt 23 dec 2021 17:46 door JayCee.
- Jan Rijs
- Auteur
24 dec 2021 12:28
1. Na het maken van een rapport verwacht ik dat het wordt geopend en/of dat mij de mogelijkheid wordt geboden het op te slaan (zie ook 4). Maar niet dat Aldfaer bruut wordt afgesloten.
2, 3. Normaal verwacht je bij het klikken op een kleine foto dat deze vergroot wordt weergegeven, maar zeker geen leeg venster!
4. Kan het script van het Bonusrapport - Overzichten - Iedereen zodanig worden gewijzigd dat bovenstaand werkt en dat na het genereren een map en bestandsnaam kan worden gekozen?
5. En graag bij Extra - Instellingen de max grootte van de afbeelding instellen.
6. Diacrieten worden inderdaad niet juist weergegeven. Is dit mogelijk te koppelen aan het gekozen lettertype?
2, 3. Normaal verwacht je bij het klikken op een kleine foto dat deze vergroot wordt weergegeven, maar zeker geen leeg venster!
4. Kan het script van het Bonusrapport - Overzichten - Iedereen zodanig worden gewijzigd dat bovenstaand werkt en dat na het genereren een map en bestandsnaam kan worden gekozen?
5. En graag bij Extra - Instellingen de max grootte van de afbeelding instellen.
6. Diacrieten worden inderdaad niet juist weergegeven. Is dit mogelijk te koppelen aan het gekozen lettertype?
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
24 dec 2021 13:25
Dag Jan,
Bij mij wordt wel het rapport getoond als deze klaar is en kan dan opgeslagen worden zoals JayCee dat aan geeft. Dezelfde methode wordt voor alle Standaard testrapporten gehanteerd.
Start het rapport eens op met de Clrl toets ingedrukt te houden.
Als het rapport klaar is wordt in het detailvenster de voortgang weergegeven, mogelijk staat daar informatie in wat leid tot de oplossing.
Maak een kopie van het detail venster en plaats dit op het forum bij je antwoord.
Bij mij wordt wel het rapport getoond als deze klaar is en kan dan opgeslagen worden zoals JayCee dat aan geeft. Dezelfde methode wordt voor alle Standaard testrapporten gehanteerd.
Start het rapport eens op met de Clrl toets ingedrukt te houden.
Als het rapport klaar is wordt in het detailvenster de voortgang weergegeven, mogelijk staat daar informatie in wat leid tot de oplossing.
Maak een kopie van het detail venster en plaats dit op het forum bij je antwoord.
- Jan Rijs
- Auteur
24 dec 2021 16:15
Nee hoor, Ctrl werkt wel maar geeft hetzelfde resultaat. Het detailvenster geeft alleen maar de instellingen weer. Na het maken van het rapport iedereen wordt Aldfaer automatisch afgesloten en er verschijnt geen rapport of venster om map/bestandsnaam op te slaan. Ik kan alleen via Verkenner constateren dat er wel een correct rapport aldfaertmp.html is aangemaakt. Als browser gebruik ik Firefox, maar Chrome werkt hetzelfde.
Ik kan het natuurlijk wel hernoemen, maar vind het slordig dat rapporten niet op een eenduidige manier afsluiten met map/bestandkeuze. Bovendien kopieert elk rapport zijn bijbehorende fotomateriaal uit de map Materiaal weer in een eigen (sub)map. Na meerdere rapporten heb je ook meerdere mappen met hetzelfde fotomateriaal (bij mij steeds 1,5GB)
Ik kan het natuurlijk wel hernoemen, maar vind het slordig dat rapporten niet op een eenduidige manier afsluiten met map/bestandkeuze. Bovendien kopieert elk rapport zijn bijbehorende fotomateriaal uit de map Materiaal weer in een eigen (sub)map. Na meerdere rapporten heb je ook meerdere mappen met hetzelfde fotomateriaal (bij mij steeds 1,5GB)
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
24 dec 2021 16:59
Wat je nog kunt proberen is om de items die nog als aan staan deze uit te zetten via Aldfaer Instellingen (Ctrl+I)
Mocht dat niet helpen dan zou ik de generatiebeperking aan zetten en dan een generatie nr te kiezen vanaf 1 en zo verder tot het fout gaat. Dan weet je in welke generatie de fout veroorzaakt.
Mocht dat niet helpen dan zou ik de generatiebeperking aan zetten en dan een generatie nr te kiezen vanaf 1 en zo verder tot het fout gaat. Dan weet je in welke generatie de fout veroorzaakt.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
24 dec 2021 18:10Ikzelf noch Meije ondervinden dit probleem niet daarom betekent het dat mogelijk iets niet juist staat in de installatie. Zo niet, zal de door Meije aangegeven procedure mogelijk de fout aantonen.Jan Rijs schreef : 1. ..... Maar niet dat Aldfaer bruut wordt afgesloten.
2, 3.
dit heb ik bevestigd in mijn vorige mail, de makers zullen hierop t.z.t. reageren.......bij het klikken op een kleine foto dat deze vergroot wordt weergegeven, maar zeker geen leeg venster!
4.
Punt 1 van mijn bericht vermeld hoe u dit kan doen, tenminste als de cijfersmap niet verdwijnt na het vernoemde automatisch afsluiten van Aldfaer.....dat na het genereren een map en bestandsnaam kan worden gekozen?
5.
dit is nu al mogelijk, zie de instellingen voor rapporten > tekst > Formaat afbeeldingen.En graag bij Extra - Instellingen de max grootte van de afbeelding instellen.
6.
Herhaling is niet nodig. De makers zullen hiervoor t.z.t. reageren op mijn eerdere melding.... Is dit mogelijk te koppelen aan het gekozen lettertype?
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
25 dec 2021 17:35
Jan,
Naar aanleiding van jou melding dat het fotomateriaal 1,5GB is heb ik bij mij nu een stamboom met 50426 personen uitgevoerd.
Waarbij ik ook dezelfde ervaring heb, dat Aldfaer wordt afgesloten en dat de map welke is aangemaakt tijdens het genereren blijft staan in de standaard map voor rapportuitvoer. Met een genummerde submap daarin staan alle fotobestanden, aldfaertmp.html en Fotovenster.htm van het rapport Iedereen.
Hoe groot is jou bestand aldfaertmp.html?
Mijn ervaring is dat indien je aldfaer.html start met FF, Chrome of Edge het rapport wordt uitgevoerd met alle personen en foto's ook kunnen de foto's vergroot dan wel verkleind worden.
Er is echter wel een wijziging nodig om dit via de browsers op de PC in orde te maken.
Voor instructie ga daarvoor naar het Bonus rapport MaakAldfaerCD
Kies Help
Tab Vergroot tonen van beeldmateriaal
Naar aanleiding van jou melding dat het fotomateriaal 1,5GB is heb ik bij mij nu een stamboom met 50426 personen uitgevoerd.
Waarbij ik ook dezelfde ervaring heb, dat Aldfaer wordt afgesloten en dat de map welke is aangemaakt tijdens het genereren blijft staan in de standaard map voor rapportuitvoer. Met een genummerde submap daarin staan alle fotobestanden, aldfaertmp.html en Fotovenster.htm van het rapport Iedereen.
Hoe groot is jou bestand aldfaertmp.html?
Mijn ervaring is dat indien je aldfaer.html start met FF, Chrome of Edge het rapport wordt uitgevoerd met alle personen en foto's ook kunnen de foto's vergroot dan wel verkleind worden.
Er is echter wel een wijziging nodig om dit via de browsers op de PC in orde te maken.
Voor instructie ga daarvoor naar het Bonus rapport MaakAldfaerCD
Kies Help
Tab Vergroot tonen van beeldmateriaal
- Jan Rijs
- Auteur
27 dec 2021 15:26
Mijn rapport Iedereen aldfaertmp.html is 4428kB, materiaal (1884x) 1,58GB.
Ik zie bij MaakAldfaerCD in Help geen tab naar Vergroot tonen van beeldmateriaal.
Ik kan de instellingen bij Formaat afbeeldingen wel wijzigen van breedte/hoogte10em naar een hogere waarde; het resultaat is dat in het rapport alle afbeeldingen dan vergoot worden weergegeven, en daardoor onoverzichtelijk. Dat wil ik niet.
Ik wil - net als in rapport Parenteel - op een (kleine) afbeelding in het rapport kunnen klikken om vergroot te kunnen zien. In Parenteel kan dit door met linksklik te vergroten en met rechtsklik te verkleinen. Dat zou ook prima kunnen zijn door het Iedereen script te wijzigen.
Ik zie bij MaakAldfaerCD in Help geen tab naar Vergroot tonen van beeldmateriaal.
Ik kan de instellingen bij Formaat afbeeldingen wel wijzigen van breedte/hoogte10em naar een hogere waarde; het resultaat is dat in het rapport alle afbeeldingen dan vergoot worden weergegeven, en daardoor onoverzichtelijk. Dat wil ik niet.
Ik wil - net als in rapport Parenteel - op een (kleine) afbeelding in het rapport kunnen klikken om vergroot te kunnen zien. In Parenteel kan dit door met linksklik te vergroten en met rechtsklik te verkleinen. Dat zou ook prima kunnen zijn door het Iedereen script te wijzigen.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
27 dec 2021 17:02
Jan,
Bedankt voor de info met betrekking tot de grootte van aldfaertmp.html bestand.
Help voor MaakAldfaerCD
Wanneer je op de bovenstaande link klikt krijg je de help te zien.
Op de tweede rij wordt in tap 6 genoemd "Vergroot tonen van beeldmateriaal" Ik hoop dat je het nu wel kun vinden.
Wanneer de de instructie uitvoert voor de browser die jij gebruikt om te bestand aldfaertmp.html te openen dan zal het vergroten en verkleinen net zo werken als dat je nu met rapport Parenteel het geval is.
Omdat het Parenteel rapport in de interne browser van Aldfaer is geopend wordt dit probleemloos uitgevoerd en zal dit in 'Iedereen' ook zo worden uitgevoerd als het rapport blijft staan in Aldfaer. Maar bij jou is dit niet het geval daar het bestand te groot is voor 'Iedereen'
En open je de aldfaertmp.html in de browser van je PC en die heeft daarvoor een speciale instelling nodig om de afbeelding in een apart venster te kunnen vergroten dan wel te verkleinen.
Bedankt voor de info met betrekking tot de grootte van aldfaertmp.html bestand.
Help voor MaakAldfaerCD
Wanneer je op de bovenstaande link klikt krijg je de help te zien.
Op de tweede rij wordt in tap 6 genoemd "Vergroot tonen van beeldmateriaal" Ik hoop dat je het nu wel kun vinden.
Wanneer de de instructie uitvoert voor de browser die jij gebruikt om te bestand aldfaertmp.html te openen dan zal het vergroten en verkleinen net zo werken als dat je nu met rapport Parenteel het geval is.
Omdat het Parenteel rapport in de interne browser van Aldfaer is geopend wordt dit probleemloos uitgevoerd en zal dit in 'Iedereen' ook zo worden uitgevoerd als het rapport blijft staan in Aldfaer. Maar bij jou is dit niet het geval daar het bestand te groot is voor 'Iedereen'
En open je de aldfaertmp.html in de browser van je PC en die heeft daarvoor een speciale instelling nodig om de afbeelding in een apart venster te kunnen vergroten dan wel te verkleinen.
- Jan Rijs
- Auteur
28 dec 2021 17:07
Is gelukt, bedankt!
Blijven nog deze vragen:
1. Direct na het genereren van Bonus rapport - Overzichten - Iedereen wordt Aldfaer automatisch afgesloten en zie je het rapport niet.
2. Liefst zou ik bij het genereren van elk rapport zelf een map (ipv 1640262252) en bestandsnaam (aldfaertmp.html) willen kiezen, zoals bij meerdere rapporten gebruikelijk is, maar niet bij deze.
3. Dat geldt ook voor Materiaal om te voorkomen dat steeds opnieuw extra mappen met Materiaal worden gekopieerd.
Kan iemand de scripts hierop aanpassen?
Blijven nog deze vragen:
1. Direct na het genereren van Bonus rapport - Overzichten - Iedereen wordt Aldfaer automatisch afgesloten en zie je het rapport niet.
2. Liefst zou ik bij het genereren van elk rapport zelf een map (ipv 1640262252) en bestandsnaam (aldfaertmp.html) willen kiezen, zoals bij meerdere rapporten gebruikelijk is, maar niet bij deze.
3. Dat geldt ook voor Materiaal om te voorkomen dat steeds opnieuw extra mappen met Materiaal worden gekopieerd.
Kan iemand de scripts hierop aanpassen?
- Han Kortekaas
-
28 dec 2021 17:37
Jan,
u heeft te maken met het feit dat het gebruikte fotomateriaal de maximale grootte van het html bestand in Aldaer, onder de interne browser op specificaties IE, te boven gaat. Daarom wordt Aldfaer afgebroken. Als u het gemaakte bestand wel kunt openen zult u zien dat niet al het fotomateriaal is opgenomen.
Zou u kiezen om het fotomateriaal te verkleinen dan wel max 1 per persoon, dan zult u zien dat het rapport normaal wordt afgewerkt en u ook het bestand elders kunt opslaan.
De reden dat Aldfaer standaard een aparte map met materiaal aanmaakt is dat alle bestandsnamen in kleine letters zijn geschreven en vreemde tekens en spaties vervangen zijn door underscores.
Het afbreken heeft de aandacht.
u heeft te maken met het feit dat het gebruikte fotomateriaal de maximale grootte van het html bestand in Aldaer, onder de interne browser op specificaties IE, te boven gaat. Daarom wordt Aldfaer afgebroken. Als u het gemaakte bestand wel kunt openen zult u zien dat niet al het fotomateriaal is opgenomen.
Zou u kiezen om het fotomateriaal te verkleinen dan wel max 1 per persoon, dan zult u zien dat het rapport normaal wordt afgewerkt en u ook het bestand elders kunt opslaan.
De reden dat Aldfaer standaard een aparte map met materiaal aanmaakt is dat alle bestandsnamen in kleine letters zijn geschreven en vreemde tekens en spaties vervangen zijn door underscores.
Het afbreken heeft de aandacht.