- Bedankjes 303
Sorteervolgorde wijzigen in de rapporten van Flexitree van Aldfaer
- Ann Staelens
- Auteur
Sorteervolgorde wijzigen in de rapporten van Flexitree van Aldfaer
09 dec 2021 14:56
Ik heb een stamboom gemaakt van de familie ‘Van de Sompele’ met Aldfaer en een Flexitree rapport (Overige rapporten/ Bonus rapporten/ Exporteren/ Flexitree). Dit rapport biedt vele mogelijkheden zoals het weergeven van opgevraagde lijsten waarbinnen de sorteervolgorde zou moeten kunnen gewijzigd worden. Dit lukt me echter niet. Wanneer ik op een kolomkop klik wijzigt de tekst erboven en lees ik dat er gesorteerd is volgens de kolom waarop ik heb geklikt, maar de sorteervolgorde is helemaal niet aangepast. Doe ik iets verkeerd of is dit een fout in het programma en kan dit dan eventueel ook hersteld worden?
- Paul Kallenberg
Lees minder
Lees meer
Re: Sorteervolgorde wijzigen in de rapporten van Flexitree van Aldfaer
09 dec 2021 17:00
Ann,
Start het aanmaken van het rapport en ga in het menu dat je dan krijgt naar het tabblad Beheer. In de rechterkolom met als titel "Gebruiker mag aanpassen" staat een regel "Sorteervolgorde van de lijsten". Dat moet aangevinkt zijn. is dat het geval?
Paul
Start het aanmaken van het rapport en ga in het menu dat je dan krijgt naar het tabblad Beheer. In de rechterkolom met als titel "Gebruiker mag aanpassen" staat een regel "Sorteervolgorde van de lijsten". Dat moet aangevinkt zijn. is dat het geval?
Paul
- Ann Staelens
- Auteur
09 dec 2021 18:49
Beste Paul,
Dank voor uw reactie.
Dit staat inderdaad aangevinkt.
Ik heb hier trouwens alles aangevinkt.
Groeten
Ann
Dank voor uw reactie.
Dit staat inderdaad aangevinkt.
Ik heb hier trouwens alles aangevinkt.
Groeten
Ann
- Ann Staelens
- Auteur
14 dec 2021 09:59
Kan iemand me een andere tip geven, want dit werkt dus niet.
Alles stond al aangevinkt, maar sorteren werkt niet, terwijl wel aangegeven wordt dat er gesorteerd is.
Met vriendelijke dank.
Ann
Alles stond al aangevinkt, maar sorteren werkt niet, terwijl wel aangegeven wordt dat er gesorteerd is.
Met vriendelijke dank.
Ann
- Paul Kallenberg
14 dec 2021 10:38
Ann,
Als je een standaardinstelling hebt staat in de map Documenten/Aldfaer/Invoegtoepassingen/Bonus rapporten/-Alle sjablonen/Flexitree een bestand personal_settings.cfg. Verwijder dat bestand en start het sjabloon. Stel nu via de menu's de gewenste opties weer in. Lukt het dan?
Kijk ook eens op deze site of het daar wel goed gaat.
Paul
Als je een standaardinstelling hebt staat in de map Documenten/Aldfaer/Invoegtoepassingen/Bonus rapporten/-Alle sjablonen/Flexitree een bestand personal_settings.cfg. Verwijder dat bestand en start het sjabloon. Stel nu via de menu's de gewenste opties weer in. Lukt het dan?
Kijk ook eens op deze site of het daar wel goed gaat.
Paul