- Bedankjes 16
Flexitree - coordinates.csv
- PeterB
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Flexitree - coordinates.csv
03 feb 2015 11:16
In het csv bestand staan de plaatsnamen zonder provincie vermeld, bij het invoeren in Aldfaer voer ik Plaatsnaam en Provincie in Bijvoorbeeld ipv Hoogerheide voer ik in Hoogerheide, Brabant door deze werkwijze van mij werkt natuurlijk de Grafische kaart niet in Flexitree.
Wil nu het csv bestand aanpassen in de kolom Plaatsnamen Bijvoorbeeld:
Hoogerheide
Hoogerheide, Brabant
Gaat deze werkwijze werken?
Wil nu het csv bestand aanpassen in de kolom Plaatsnamen Bijvoorbeeld:
Hoogerheide
Hoogerheide, Brabant
Gaat deze werkwijze werken?
Onderwerp is gesloten.
- Paul Kallenberg
Re: Flexitree - coordinates.csv
03 feb 2015 11:29
Peter,
Dat gaat wel werken, maar dat kan je beter op een andere manier doen, anders gaat bij een update dit allemaal weer verloren. Ga naar de Helpfile en kijk bij Installatie webserver, punt 10 hoe je dit moet doen.
Paul
Dat gaat wel werken, maar dat kan je beter op een andere manier doen, anders gaat bij een update dit allemaal weer verloren. Ga naar de Helpfile en kijk bij Installatie webserver, punt 10 hoe je dit moet doen.
Paul
Onderwerp is gesloten.
- PeterB
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 16
03 feb 2015 12:06
Paul, had punt 10 al gezien en ook toegepast maar dat ging helaas niet helemaal goed, hier even wat ik had gedaan:
Een nieuw bestand aan gemaakt met de naam mycoordinates en dit opgeslagen als Microsoft Excel Comma Separated Values File, en dit bestand met de volgende gegevens ingevuld over 3 kolommen
Hoogerheide, Brabant 514.242.798 43.236.734
Zandfort 90 Hoogerheide, Brabant Nederland 514.359.469 43.313.806
Dan kies ik voor opslaan en krijg dan de volgende melding:
Sommige functies in uw werkmap gaan mogelijk verloren als u deze opslaat als CSV (gescheiden door lijstscheidingsteken)
Wilt u deze indeling blijven gebruiken?
Ik kies dan voor Ja
Daarna upload ik het desbetreffende csv bestand naar de server in de map administrator
Dan ga ik naar de Beheerderpagina en klik op Plaatsen - Werk de tabel bij.
Krijg dan de melding Plaatsen bijgewerkt.
Als ik dan naar mijn site ga krijg ik een grijs vlak in de Grafische Kaart.
Ik werk met Excel 2013
Een nieuw bestand aan gemaakt met de naam mycoordinates en dit opgeslagen als Microsoft Excel Comma Separated Values File, en dit bestand met de volgende gegevens ingevuld over 3 kolommen
Hoogerheide, Brabant 514.242.798 43.236.734
Zandfort 90 Hoogerheide, Brabant Nederland 514.359.469 43.313.806
Dan kies ik voor opslaan en krijg dan de volgende melding:
Sommige functies in uw werkmap gaan mogelijk verloren als u deze opslaat als CSV (gescheiden door lijstscheidingsteken)
Wilt u deze indeling blijven gebruiken?
Ik kies dan voor Ja
Daarna upload ik het desbetreffende csv bestand naar de server in de map administrator
Dan ga ik naar de Beheerderpagina en klik op Plaatsen - Werk de tabel bij.
Krijg dan de melding Plaatsen bijgewerkt.
Als ik dan naar mijn site ga krijg ik een grijs vlak in de Grafische Kaart.
Ik werk met Excel 2013
Onderwerp is gesloten.
- Paul Kallenberg
03 feb 2015 12:31
Peter,
In je coordinaten staat twee keer een punt (514.242.798). Dat mag niet, er mag maar 1 punt in staan. Daar zou het aan kunnen liggen.
Paul
In je coordinaten staat twee keer een punt (514.242.798). Dat mag niet, er mag maar 1 punt in staan. Daar zou het aan kunnen liggen.
Paul
Onderwerp is gesloten.
- Alex Langerak
03 feb 2015 12:45
kan iemand mij op de een of andere manier uitschrijven als 'abonnee' voor dit onderwerp, mij lukt het niet.
Onderwerp is gesloten.
- Paul Kallenberg
03 feb 2015 12:56 - 03 feb 2015 12:57
Alex,
Boven- en onderaan de pagina staat een knop Uitschrijven onderwerp, klik daar op.
Paul
Boven- en onderaan de pagina staat een knop Uitschrijven onderwerp, klik daar op.
Paul
Laatst bewerkt 03 feb 2015 12:57 door Paul Kallenberg.
Onderwerp is gesloten.
- Paul Kallenberg
03 feb 2015 12:59
Peter,
Bovendien is 514 een veel te grote waarde voor een coordinaat. De regel voor Hoogerheide moet iets zijn als:
Hoogerheide;51.424149;4.322056
Paul
Bovendien is 514 een veel te grote waarde voor een coordinaat. De regel voor Hoogerheide moet iets zijn als:
Hoogerheide;51.424149;4.322056
Paul
Onderwerp is gesloten.
- Alex Langerak
03 feb 2015 13:02
al x-maal geprobeerd: afmelden, maar weer opnieuw abonneren, afmelden .... niets helpt. Weet je soms hoe ik mij überhaupt als forumlid kan laten schrappen?
Onderwerp is gesloten.
- PeterB
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 16
03 feb 2015 13:03
Paul, het lukt me niet om bijvoorbeeld 514.242798 toe te passen dit veranderd automatisch naar 514.242.798 heb nu 514242798 en 43236734 ingevoerd zonder de punt dus maar ook dit veranderd niets aan de weergave van de kaart.
ps bij het bekijken van het originele oordinates.csv zie ik dat er ook met 2 punten wordt gewerkt??
ps bij het bekijken van het originele oordinates.csv zie ik dat er ook met 2 punten wordt gewerkt??
Onderwerp is gesloten.
- Hans Weggemans
-
03 feb 2015 13:21
Kennen jullie voor het zoeken naar de coördinaten deze?
www.gmis.nl/groningen/google-maps-coordinaten.php
www.gmis.nl/groningen/google-maps-coordinaten.php
Onderwerp is gesloten.
- Hans Weggemans
-
03 feb 2015 13:26
Peter,
Welke celeigenschappen gebruik je?
Ik gebruik celeigenschap tekst.
Welke celeigenschappen gebruik je?
Ik gebruik celeigenschap tekst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PeterB
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
03 feb 2015 13:33PeterB schreef : Paul, het lukt me niet om bijvoorbeeld 514.242798 toe te passen dit veranderd automatisch naar 514.242.798 heb nu 514242798 en 43236734 ingevoerd zonder de punt dus maar ook dit veranderd niets aan de weergave van de kaart.
vergeet je niet op de regel de ";" te zetten en daarna op te slaan als *.csv?
Onderwerp is gesloten.