- Bedankjes 302
Wijziging karakters na upload data MaakAldfaerCD naar website
- G. van Willigen
- Auteur
Wijziging karakters na upload data MaakAldfaerCD naar website
15 aug 2021 23:04
Na het genereren van data m.b.v. bonusrapport MaakAldfaerCD (versie 8.5) ziet deze er op de computer en bij gebruik CD goed uit. Echter na uploaden van deze data naar m'n website zien alle speciale/internationale karakters er anders uit. (zowel in Edge en Chrome) Ik heb bv een Friese naam waarbij gebruik gemaakt wordt van een ae lettercombinatie (Alt-145 werkt niet in deze editor) Hierdoor werkt ook de link met het materiaal (afbeelding akte) met dezelfde naam niet. Hier had ik eerder geen last van. (laatste upload wel ca jaar geleden)
Is er iets gewijzigd hieromtrent?
M.v.g.
Gerard van Willigen
Is er iets gewijzigd hieromtrent?
M.v.g.
Gerard van Willigen
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
Re: Wijziging karakters na upload data MaakAldfaerCD naar website
16 aug 2021 07:57
Van Willigen,
In de versie 8.5 is de methode voor de karakterset gewijzigd in verband met uit uitbrengen van Aldfaer versie 10.0.
Ik heb aangenomen dat als de karakterset goed wordt verwerkt in de uitvoer voor de gebruikte browser op de Pc, dat dit ook werkt als deze zelfde informatie op een website wordt geplaatst ook zou werken en dat blijkt niet zo te zijn.
Ik ga dit onderzoeken en herstellen.
In de versie 8.5 is de methode voor de karakterset gewijzigd in verband met uit uitbrengen van Aldfaer versie 10.0.
Ik heb aangenomen dat als de karakterset goed wordt verwerkt in de uitvoer voor de gebruikte browser op de Pc, dat dit ook werkt als deze zelfde informatie op een website wordt geplaatst ook zou werken en dat blijkt niet zo te zijn.
Ik ga dit onderzoeken en herstellen.
- Han Kortekaas
-
16 aug 2021 09:41
Gerard
het wordt in het algemeen afgeraden om speciale karakters in bestandsnamen te verwerken.
het wordt in het algemeen afgeraden om speciale karakters in bestandsnamen te verwerken.
- De Coster René
-
17 aug 2021 06:45
Akkoord met Han.
In bestandsnamen plaats ik nooit speciale karakters: de naam naar mijn foto bestand zal dus zijn 'decoster_rene.jpg' en niet 'decoster_rené.jpg'.
In bestandsnamen plaats ik nooit speciale karakters: de naam naar mijn foto bestand zal dus zijn 'decoster_rene.jpg' en niet 'decoster_rené.jpg'.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
17 aug 2021 17:30
Gerard,
Om er zeker te zijn dat de oplossing voor het gemelde probleem ook op jou website werkt zou is de oplossing naar jou willen sturen echter ik mis jou email gegevens.
Door in de linker kolom op Meer te klikken en dan de muisaanwijzer op envelop te plaatsen dan is mijn email adres te zien.
Als je dan een mail stuurt dan krijg je de oplossing doorgestuurd
Om er zeker te zijn dat de oplossing voor het gemelde probleem ook op jou website werkt zou is de oplossing naar jou willen sturen echter ik mis jou email gegevens.
Door in de linker kolom op Meer te klikken en dan de muisaanwijzer op envelop te plaatsen dan is mijn email adres te zien.
Als je dan een mail stuurt dan krijg je de oplossing doorgestuurd