Flexitree Mysql

Lees meer

Flexitree Mysql

02 feb 2015 15:17
Heb Flexitree in de root van de server geinstalleerd, na het inlezen van de gedcom is de site niet zichtbaar via de url www.stamboom-buyk-stakenburg.nl/ is het niet mogelijk om Flexitree in de root te installeren.

Tevens heb ik een vraag over de administratiepagina, waarom is deze niet beveiligd met een wachtwoord, is dit niet te realiseren via het bestand myconfig.php
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Flexitree Mysql

02 feb 2015 15:54 - 02 feb 2015 15:58
Peter,

De url komt uit op www.stamboom-buyk-stakenburg.nl/bin/frontpage.php?treename=

Achter treename= moet de naam van je stamboom komen te staan die je hebt opgegeven bij het inlezen van het gedcombestand.

De administratie is beveiligd via het wachtwoord dat je moet opgeven bij elke administratieve handeling.

Paul
Laatst bewerkt 02 feb 2015 15:58 door Paul Kallenberg.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

02 feb 2015 15:59
Paul, dat van de url weet ik wel

www.stamboom-buyk-stakenburg.nl/bin/fron...age=nl&treename=Buyk

Het gaat er mij om dat de stamboom zo niet rechtstreeks vanuit de root te benaderen is voor bezoekers.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

02 feb 2015 16:32
Peter,

Dan moet je een index.html in de root zetten die doorschakelt naar www.stamboom-buyk-stakenburg.nl/bin/fron...age=nl&treename=Buyk

Paul
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

03 feb 2015 08:56
Paul het doorverwijzen met een index.html is bij mij wel bekend en is ook niet moeilijk te realiseren, maar waar het mij om gaat is waarom het niet mogelijk is om Flexitree rechtstreeks vanuit de root te benaderen, in principe wil ik alleen Flexitree draaien op de server, blijft de situatie zoals deze nu is voort bestaan of komt er in de toekomst ook de mogelijkheid om Flexitree rechtstreeks vanuit de root te benaderen zonder kunst ingrepen.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

03 feb 2015 10:06
Peter,

Ik kan nog niet bedenken hoe dat anders zou kunnen dan via een index.html of index.php bestand dat FlexiTree aanroept. Of weet jij een andere manier?

Paul
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

03 feb 2015 10:38
Paul, moet eerlijk bekennen dat ik hier niet zo'n kei in ben, maar hier toch een poging vanuit mijn simpele gedachten gang :)

Nadat de Gedcom is ingelezen wordt het bestand /bin/frontpage.php aangeroepen om de desbetreffende stamboom te laten zien, waarom kan dit niet gedaan worden met behulp van het bestand index.php die in de root van de installatie staat, misschien is dit iets te simpel gedacht van mij maar het is een poging.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

03 feb 2015 11:21
Peter,

Als je kijkt in de Help zie je bij Flexitree starten staan dat je kan starten met index.php?treename=xxxx. Die index.php doet de doorschakeling die ik eerder noemde.

Dat je de naam van het stamboombestand moet meegeven (treename=xxxx) komt omdat je met verschillende stambomen kunt werken. Als je maar één stamboombestand hebt, kan je de index.php aanpassen, zodat je dan geen parameter hoeft mee te geven. Regel 19 wordt dan:

echo 'var timeID = setTimeout("location.href= \'bin/frontpage.php?treename=xxxx\'", 10)' . "\n";

met xxxx de naam van je stamboom. En dan kan je starten met www.stamboom-buyk-stakenburg.nl/

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PeterB
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

03 feb 2015 11:31
Paul, dit werkt perfect, dank voor de aangedragen oplossing, ik moet nu volgens mij wel rekening houden bij een volgende update van Flexitree dat ik dan het bestand index.php weer handmatig aanpas.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

03 feb 2015 11:58
Peter,

Ja, dat klopt, bij een volgende update weer aanpassen.

Paul
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena