Aantal nazaten per stamhouder

• Jan Rijs
  • Auteur

Aantal nazaten per stamhouder

15 mei 2021 14:43
Bestaat er een mogelijkheid voor een rapport van stamhouders met daarbij het aantal nazaten? zie voorbeeld in bijlage.
Dit om te kunnen zien of er nog ouders aan "stamhouders" gekoppeld moeten worden, en om nog niet gekoppelde personen te onderscheiden. [attachment=3724]stamhouders.

Lees meer

Re: Aantal nazaten per stamhouder

15 mei 2021 15:02
Uw bijlage heeft het niet gehaald.
Kijk eens onder Bonusrapporten -> Overzichten -> Stamreeks waar een aantal mogelijkheden zijn.

• Jan Rijs
  • Auteur

15 mei 2021 15:08 - 15 mei 2021 15:35
Daar heb ik niets geschiktst gevonden
(werkt de bijlage nu wel?)

Rapport - eerste mannelijke persoon - bij ieder ... & aantal nazaten komt in de buurt, maar is niet makkelijk te exporteren om ". . . . .", te verwijderen, partner in aparte kolom op dezelfde regel te zetten, en nazaten op aparte kolom. Dit om (bv in Excel) de volgorde te sorteren.

Bijlagen:

Laatst bewerkt 15 mei 2021 15:35 door Jan Rijs.

Lees meer

15 mei 2021 17:05
Kijk dan ook naar Bonus rapporten -> Exporteren -> Personenlijst naar Excel

Lees meer

15 mei 2021 17:56
En wellicht, om uit te vinden waar nog ouders aan toe te voegen zijn, Bonusrapporten -> Statistieken -> Statistiek kwartier

• Jan Rijs
  • Auteur

16 mei 2021 13:16
Nee, uw suggesties geven nog niet het gewenste resultaat. Bij Bonusrapporten - Overzichten - Stamreeks en dan 'Rapport' ingesteld op 'De eerste persoon van iedere mannelijke hoofdtak' en 'bij iedere 1ste Mannelijke tak & aantal nazaten' geeft 1e afbeelding. Deze geexporteerd naar Excel geeft 2e afbeelding. Steeds staat de eerste man (met al zijn gegevens) in 1e rij en echtgenote(s) en aantal nazaten in volgende rijen. Maar alle gegevens (per man x vrouw) moeten in 1 rij komen en liefst meerdere kolommen. Eventuele 2e/3e/.. vrouw op volgende regel(s). Dat lukt niet met standaard export.
Als het Stamreeeks-programma makkelijk is te wijzigen wil ik dat graag proberen. Waar vind ik deze?

(waarom kan ik hier deze afbeeldingen niet toevoegen?

Lees meer

16 mei 2021 14:46
U kunt alleen bijlagen invoegen als u de bijlage upload en dan de knop bedient 'Invioegen in bericht.

Overigens is de functie 'Personenllijst naar Excel uw beste keus. Ik zal op de rit zetten dat er een kolom wordt toegevoegd voor het aantal nazaten wat iemand heeft. Vgls mij heeft u dat niet getest.

Om een rapport aan te kunnen passen dient u kennis te hebben van de aparte scripttaal van sjablonen. Er is een aparte invoegtoepassing Handleiding sjablonen. Lees de Help daar op na.

• Jan Rijs
  • Auteur

16 mei 2021 17:28
Nu zie ik wel de paperclip, om de bijlagen toe te voegen.

Het lijkt er inderdaad op dat Personenlijst naar Excel een goede mogelijkheid is als 'Aantal nazaten' wordt toegevoegd. Ook moet het gaan om die Mannen, waarvoor nog geen voorouder bekend is, want met 'Personen - Nageslacht oudste voorvader hoofdpersoon' wordt daaraan nog niet wordt voldaan. Dat heb ik getest: er komen veel vrouwen in het rapport alsmede mensen, waarvan wel voorouders bekend zijn.
Stamreeks - Rapport Lijkt mij een betere mogelijkheid, mits het resulterende html bestand wordt aangepast, zoals ik hiervoor heb aangegeven.

Ik heb wel programmeerervaring, o.a. html, php, niet met scripts. Welk script genereert Stamreeks resp. Personenlijst naar Excel?

Lees meer

16 mei 2021 19:01
Onder Help _> Versiebeheer Invoegtoepassingen ziet u een lijst 'Alle invoegtoepassingen B_team' Open die en dan heeft u aan de rechterzijde een scrollijst. Ga naar 'Handleiding sjablonen 'en installeer die.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan Rijs

Gemaakt door Kunena