Kwartierblad - Bonusrapporten

• Jan van der Kleij
  • Auteur

Kwartierblad - Bonusrapporten

17 apr 2021 16:56
1. Ik zou een basis Kwartierblad, zonder vermelding van kinderen op prijs stellen.
2. Ik heb het verzoek om zowel de geboorteplaats (indien bekend) en doopplaats- en datum toe te voegen.
Als de geboorteplaats bekend is, wordt die vermeld, ook wanneer er geen geboortedatum bekend is. Als er daarnaast een doopdatum en plaats bekend zijn worden deze niet vermeld. Vaak is uit de DTB-registers de geboorteplaats te herleiden en zijn daarnaast doopplaats en - datum bekend. Het Kwartierblad toont dan alleen de geboorteplaats en niet de doopplaats en -datum.

Ik stel een reactie op prijs.

Lees meer

Re: Kwartierblad - Bonusrapporten

17 apr 2021 17:40
Dag Jan,

1. Er kan alleen gekozen worden geen/wel vermelding van partner en kinderen op het voorblad
Daar kan ik eventueel wel een extra keuze bij maken dat er ook alleen voor de partner kan worden gekozen

2 Om de uitvoer ook geschikt is voor een uitvoer op papier naar een A4 formaat is er voor geboorte of doop is gekozen zoals dat nu is. Dit geld ook voor overlijden en begraven e.d.

• Jan van der Kleij
  • Auteur

Re: Kwartierblad - Bonusrapporten

17 apr 2021 18:29
1. Dank daarvoor, immers niet altijd zijn ook alle kinderen bekend (ook bij een Kwartierblad van voorouders).

2. Begrijp ik.
Suggestie: controleer uitsluitend op aanwezigheid van een geboortedatum. Indien de geboortedatum ontbreekt, maak dan de keuze voor doop tenzij daar niets is ingevuld.

Groet, Jan.

Gemaakt door Kunena