exporteren personenlijst na update 9

Lees meer

exporteren personenlijst na update 9

08 mrt 2021 15:45
Nadat ik vandaag update 9 heb geïnstalleerd werkt de exportfunctie van de personenlijst niet meer. Via bonus rapporten exporteerde ik vroeger de personenlijst als TXT bestand naar de map bestandsuitvoer/excel/personen. In de nieuwe versie werkt dat niet meer omdat het bestand niet wordt opgeslagen. Ook het maken van een kopie van de personenlijst en die vervolgens in excel plakken werkt niet. Mogelijk zie ik iets over het hoofd en weet iemand mij een goede raad te geven.

Lees meer

Re: exporteren personenlijst na update 9

08 mrt 2021 17:10
Theo,
bij het aanmaken van het rapport heeft u toen ook bij de Tab Excel aangegeven wat u wilde overnemen?
Het rapport geeft bij mij de verwachte uitvoer.

U kunt in de Personenlijst alle personen selecteren en daar een txt bestand van laten maken Dat txt bestand kunt u ook in Excel openen, doch in dat bestand is in ieder geval niet meteen te werken met relaties en verbanden tussen gekoppelde personen ontbreken.

Lees meer

08 mrt 2021 17:20
Beste Han,

Ik heb inderdaad de verschillende vinkjes aanstaan bij de Tab Excel.
Ik vul de bestandsnaam in
Bij map uitvoerrapport is nu: excel\personen\
Ik zie het rapport gegenereerd worden via de balk in een apart scherm
Vervolgens komt het gele scherm met de plaats waar het bestand is neergezet.
Ik kijk vervolgens in die map en zie het bestand NIET staan. Wel de "oude" bestanden. Via zoeken in aldfaer naar het bestand krijg ik ook geen resultaat
Theo

Lees meer

08 mrt 2021 17:37 - 08 mrt 2021 18:12
Theo,
ik heb bij mij 'gespeeld' met bestandsnaam wijzigingen en mapnaam wijzigingen en dat gaat helemaal zoals het hoort.
Als suggestie; probeer een ander rapport naar Excel te schrijven, bv Notities naar Excel.
Daarnaast een advies om het eerdere txt bestand of Excel wel gesloten te houden .
Laatst bewerkt 08 mrt 2021 18:12 door Han Kortekaas.

Lees meer

08 mrt 2021 18:11
Beste Han,

Heb dat ook geprobeerd met notities. Ook daar wordt het bestand niet in de betreffende map weggeschreven. Ook de instellingen opnieuw ingesteld voor de lokatie van de mappen. Geen resultaat. Wat vreemd is dat ik de map "notities" bij het instellen van het bestandspad wel zie maar in de root van de map via verkenner weer niet zie. Zal wel een piefje of vinkje zijn dat niet goed staat maar wel heel vervelend. Mocht je nog een idee hebben dan graag. Na een dag er aan werken maar even gestopt om een goed humeur te blijven houden. (HAHA). Theo

Lees meer

08 mrt 2021 19:56
Theo,
Kun je misschien een plaatje maken van de ingestelde map. zie voorbeeld.

Bijlagen:

Lees meer

08 mrt 2021 20:40
Beste Rene,

Dank dat je reageert.
Het probleem is echt dat het programma het bestand niet opslaat.
Ik zal verschillende plaatjes sturen

Lees meer

08 mrt 2021 20:41
Beste Rene

Hierbij nog een foto.

Theo

Lees meer

08 mrt 2021 20:43
Beste Rene,

Ik ben vandaag voor het eerste op dit forum, vandaar dat het nog wennen is.
Ik kan ook nergens de bestanden vinden. Zie ze nergens staan. Zie wel dat ze gegenereerd worden.
Het heeft tot vandaag altijd geweldig voor mij gewerkt.
Hoop dat je mij een oplossing aan de hand kunt doen.

Theo

Lees meer

08 mrt 2021 22:54
Welk pad is ingesteld voor de rapportuitvoer in Extra > Instellingen > bestanden?

Lees meer

09 mrt 2021 06:06
Theo,

1- De instellingen van de bestanden, waar Han ook naar verwees, moeten zijn zoals in bijlage. Natuurlijk met mijn naam vervangen door uw gebruikersnaam.

2- Ga eens met de Windows verkenner in de map ...\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\excel\ staan en geef dan in het rechtse venstertje (Zoeken in Excel) uw bestandsnaam op: volgens uw afbeelding = 'vdloo3.txt'.
Als het bestand zou gevonden worden,klik het even aan en vraag dan met rechtermuisknop 'Bestandslocatie openen' (onderaan het dropdown menu).
Benieuwd naar het resultaat.

Bijlagen:

Lees meer

09 mrt 2021 11:01
Beste Han,

Ik heb de instellingen staan zoals door Rene is aangegeven.
Als ik alle data veilig stel, daarna het programma verwijder, opnieuw versie 9 installeer en daarna de data terugzet, werkt dat?

Dank
Theo

Gemaakt door Kunena