- Bedankjes 1634
Sorteren Als in Maak Aldfaer-CD
- André De Schepper
- Auteur
Sorteren Als in Maak Aldfaer-CD
17 feb 2021 11:43
Ik gebruik tot grote tevredenheid "sorteren als" voor mijn personenlijst. Ik probeer nu ook in het sjabloon maak Aldfaer-Cd de sortering op "NAMESORT" te wijzigen. Ik heb enkele sorteringen gewijzigd van _SURN naar _NAMESORT maar bereik nog niet het gewenste resultaat. Ik merk dat er op zeer veel posities in het sjabloon SURN wordt gebruikt en ben bang dat het sjabloon helemaal niet meer zou werken. Kan iemand mij helpen, zodat ik op het menu van de familienamen enkel de gesorteerde namen te zien krijg en bij doorklikken de oorspronkelijke naam ? Vriendelijke groeten, André
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Sorteren Als in Maak Aldfaer-CD
17 feb 2021 12:00
Ik hoop dat u weet dat iedere wijziging die u in het sjabloon maakt teniet wordt gedaan bij een volgende update?
Ik laat het aan Meije over, de auteur van dit sjabloon, om een aanbeveling te doen.
Ik laat het aan Meije over, de auteur van dit sjabloon, om een aanbeveling te doen.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
17 feb 2021 22:55
Dag André,
Jou vraag zal ik gaan bekijken of daar een oplossing voor is voor 'Maak Aldfaer CD'
Ik kan zo niet aangeven wat de oplossing daar voor is.
Jou vraag zal ik gaan bekijken of daar een oplossing voor is voor 'Maak Aldfaer CD'
Ik kan zo niet aangeven wat de oplossing daar voor is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: André De Schepper
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
18 feb 2021 17:39
André,
Om te voorkomen dat de oplossing niet aan je wensen voldoet heb ik een hook bestand aangemaakt welke verpakt is in Lib User.zip
Dit zip bestand dien je in de map Invoegtoepassingen uit te pakken.
Controleer van te voren of de Lib User al niet het bestand MaakAldfaerCDHook.asjl bestaat indien dit niet bestaat dan kun je de Lib User.zip uitpakken.
In dien wel het MaakAldfaerCDHook.asjl bestaat dan dien je de inhoud van de MaakAldfaerCDHook.asjl toe voegen aan de bestaande
MaakAldfaerCDhook.asjl
Om te voorkomen dat de oplossing niet aan je wensen voldoet heb ik een hook bestand aangemaakt welke verpakt is in Lib User.zip
Dit zip bestand dien je in de map Invoegtoepassingen uit te pakken.
Controleer van te voren of de Lib User al niet het bestand MaakAldfaerCDHook.asjl bestaat indien dit niet bestaat dan kun je de Lib User.zip uitpakken.
In dien wel het MaakAldfaerCDHook.asjl bestaat dan dien je de inhoud van de MaakAldfaerCDHook.asjl toe voegen aan de bestaande
MaakAldfaerCDhook.asjl
- André De Schepper
- Auteur
01 mrt 2021 09:53
Dag Meije, enige dagen geleden stuurde ik je reeds een antwoord, maar ik vrees dat dit niet is toegekomen. De oplossing die je mij hebt aangereikt werkt ten dele. Ik zal proberen duidelijk te maken met een eenvoudig voorbeeld wat nog ontbreekt. In mijn bestand komen de namen Oste en Hoste voor. Oste wordt gesorteerd als Hoste. Bij het maken van het rapport Maak Aldfaer CD, vind ik onder de H wel de naam Oste (mooi zo), maar niet meer Hoste ... Zou dit te maken kunnen hebben dat Aldfaer niet toelaat om Hoste als Hoste te sorteren ? Ligt daar een mogelijke oplossing voor mijn wensen ?
Vriendelijke groeten
André
Vriendelijke groeten
André
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
01 mrt 2021 11:23
Dag André,
Inderdaad mis je de de personen met Hoste als achternaam.
De oorzaak is niet dat je de naam Hoste niet kunt opgeven als gesorteerd als Hoste. Hoste is al hoste en hoeft niet gesorteerd te worden als Hoste.
Ik heb alleen getest met een naam waarvan de achternaam met dezelfde letter begint en dan gaat het goed. Ga uitzoeken hoe dit is op te lossen.
Neem buiten dit forum contact op met mij door in de linker kolom op mijn naam te klikken dan kom je op de pagina met mijn Profiel en daar kun je op de enveloppe klikken om een email te versturen. Als je nog geen koppeling hebt gemaakt naar je eigen email programma dan zal daar om gevraagd worden.
Inderdaad mis je de de personen met Hoste als achternaam.
De oorzaak is niet dat je de naam Hoste niet kunt opgeven als gesorteerd als Hoste. Hoste is al hoste en hoeft niet gesorteerd te worden als Hoste.
Ik heb alleen getest met een naam waarvan de achternaam met dezelfde letter begint en dan gaat het goed. Ga uitzoeken hoe dit is op te lossen.
Neem buiten dit forum contact op met mij door in de linker kolom op mijn naam te klikken dan kom je op de pagina met mijn Profiel en daar kun je op de enveloppe klikken om een email te versturen. Als je nog geen koppeling hebt gemaakt naar je eigen email programma dan zal daar om gevraagd worden.