- Bedankjes 79
Sjab2word is vernieuwd
- Wim Rozendaal
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Sjab2word is vernieuwd
11 feb 2021 18:12
Het programma sjab2word, waarmee de output van de invoegtoepassingen, kan worden omgezet in MS-Word documenten is vernieuwd.
In de versie 8.0, die sinds vandaag op de aldfaer website staat ( aldfaer.net/sitemap//index.php?q=node/10548 ) zitten de volgende vernieuwingen:
• Diverse performance verbeteringen. aangebracht
• Alternatieve index toegevoegd.
• Een fout hersteld waardoor er, soms foto's verwrongen werden weergegeven.
• Een fout hersteld ie alleen onder zeldzame omstandigheden in Office/Word 2010 tot afbreken van het conversie proces leidde.
• Diverse tikfouten in de teksten op de boodschapschermen aangepast.
• Aanpassing gemaakt waardoor de max. grootte van het te verwerken bestand niet meer afhangt van de plaatsing van tabellen
In de versie 8.0, die sinds vandaag op de aldfaer website staat ( aldfaer.net/sitemap//index.php?q=node/10548 ) zitten de volgende vernieuwingen:
• Diverse performance verbeteringen. aangebracht
• Alternatieve index toegevoegd.
• Een fout hersteld waardoor er, soms foto's verwrongen werden weergegeven.
• Een fout hersteld ie alleen onder zeldzame omstandigheden in Office/Word 2010 tot afbreken van het conversie proces leidde.
• Diverse tikfouten in de teksten op de boodschapschermen aangepast.
• Aanpassing gemaakt waardoor de max. grootte van het te verwerken bestand niet meer afhangt van de plaatsing van tabellen
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
Re: Sjab2word is vernieuwd
12 feb 2021 09:29
Dag Wim,
Mijn Word versie 2007 en de Sjab2Word8.0 werkt niet.Dit geld voor de standaard Aldfaer rapporten als Maak Boeken.
Indien er een *.htm bestand wordt opgegeven dan wordt de melding gegeven
Selectie fout
U moet een htm(l) file opgeven.
Als er een *.html wordt ingegeven dan wordt na enige tijd Sjab2Word8.0 afgebroken en moet je eerst alle venster die nog geopend zijn kleiner maken en dan verschijnt Fout melding 4605 Deze opdracht is niet beschikbaar.
Met onderstaande extra info
Sub figlist(ByVal bijs As String, ByVal tnf As String, ByVal tabel As String, ByVal tne As String)
'
' Invoegen figlist
'
UserForm2.Show (vbModeless)
imgfound = False
qqq = 1
While qqq <= ActiveDocument.InlineShapes.Count And imgfound = False
ActiveDocument.InlineShapes(qqq).Select
If Selection.Tables.Count = 1 Then imgfound = True
qqq = qqq + 1
Wend
If imgfound Then
stijl = Selection.Style
FontSize = Selection.Font.Size
FontName = Selection.Font.Name
Selection.HomeKey unit:=wdStory
Selection.Find.ClearFormatting
With Selection.Find
.Text = "Index ("
.Forward = True
.MatchCase = True
.Wrap = wdFindStop
End With
Selection.Find.Execute
indexfound = False
If Selection.Text = "Index (" Then
indexfound = True
Selection.MoveLeft unit:=wdCharacter, Count:=1, Extend:=False
Else
Mijn Word versie 2007 en de Sjab2Word8.0 werkt niet.Dit geld voor de standaard Aldfaer rapporten als Maak Boeken.
Indien er een *.htm bestand wordt opgegeven dan wordt de melding gegeven
Selectie fout
U moet een htm(l) file opgeven.
Als er een *.html wordt ingegeven dan wordt na enige tijd Sjab2Word8.0 afgebroken en moet je eerst alle venster die nog geopend zijn kleiner maken en dan verschijnt Fout melding 4605 Deze opdracht is niet beschikbaar.
Met onderstaande extra info
Sub figlist(ByVal bijs As String, ByVal tnf As String, ByVal tabel As String, ByVal tne As String)
'
' Invoegen figlist
'
UserForm2.Show (vbModeless)
imgfound = False
qqq = 1
While qqq <= ActiveDocument.InlineShapes.Count And imgfound = False
ActiveDocument.InlineShapes(qqq).Select
If Selection.Tables.Count = 1 Then imgfound = True
qqq = qqq + 1
Wend
If imgfound Then
stijl = Selection.Style
FontSize = Selection.Font.Size
FontName = Selection.Font.Name
Selection.HomeKey unit:=wdStory
Selection.Find.ClearFormatting
With Selection.Find
.Text = "Index ("
.Forward = True
.MatchCase = True
.Wrap = wdFindStop
End With
Selection.Find.Execute
indexfound = False
If Selection.Text = "Index (" Then
indexfound = True
Selection.MoveLeft unit:=wdCharacter, Count:=1, Extend:=False
Else
- Douwe Visser
-
12 feb 2021 18:42
Wim,
Gelet op het gesignaleerde probleem van Meijel vraag ik mij af,of ik je nieuwe versie kan gebruiken. Ook ik werk met word 2007. Onlangs had ik grote problemen met het gebruik van Sjab2word. In een teamviewer sessie heb jij mijn probleem kunnen constateren en heb je mij een aangepaste versie Sjab2wordwerk gemaild. Die werkte wel. Moet ik deze lijven gebruiken of kan ik overgaan naar je nieuwe verse?
Gelet op het gesignaleerde probleem van Meijel vraag ik mij af,of ik je nieuwe versie kan gebruiken. Ook ik werk met word 2007. Onlangs had ik grote problemen met het gebruik van Sjab2word. In een teamviewer sessie heb jij mijn probleem kunnen constateren en heb je mij een aangepaste versie Sjab2wordwerk gemaild. Die werkte wel. Moet ik deze lijven gebruiken of kan ik overgaan naar je nieuwe verse?
- Wim Rozendaal
-
Auteur
13 feb 2021 17:52
Douwe,
ik raad je aan nog een dag te wachten. Ik kom morgen in de loop van de dag met een versie 8.1. Deze versie is wel getest op 2007 (nml. door Meije). Zelf heb ik niet de beschikking over versie 2007 van Word, maar wel o.a. 2000 en 2010. Aangezien het in die versies wal lep ging ik er ten onrechte van uit dat het ook op de tussenliggende versie 2007 zou werken. dus niet.
Mijn excuses voor de overlast.
ik raad je aan nog een dag te wachten. Ik kom morgen in de loop van de dag met een versie 8.1. Deze versie is wel getest op 2007 (nml. door Meije). Zelf heb ik niet de beschikking over versie 2007 van Word, maar wel o.a. 2000 en 2010. Aangezien het in die versies wal lep ging ik er ten onrechte van uit dat het ook op de tussenliggende versie 2007 zou werken. dus niet.
Mijn excuses voor de overlast.
- Wim Rozendaal
-
Auteur
14 feb 2021 14:44
Zojuist heb k een nieuwe versie van sjab2word op de site gezet. Daarin zijn de eerder door Meije gemelde fouten opgelost.
Zie aldfaer.net/sitemap//index.php?q=node/10548 en lees vooral het leesmik bestand dat er in het zip-bestand bij zit.
Zie aldfaer.net/sitemap//index.php?q=node/10548 en lees vooral het leesmik bestand dat er in het zip-bestand bij zit.
- Douwe Visser
-
15 feb 2021 13:07
Dag Wim,
Ik heb Sjab2word 8.1 vanmiddag uitgeprobeerd met een groot rapport (403 bladzijden en 134 afbeeldingen) met word 2007.
Het liep voortreffelijk. Ik ben erg blij met je nieuwe versie.
Hartelijk dank voor je inspanningen.
Ik heb Sjab2word 8.1 vanmiddag uitgeprobeerd met een groot rapport (403 bladzijden en 134 afbeeldingen) met word 2007.
Het liep voortreffelijk. Ik ben erg blij met je nieuwe versie.
Hartelijk dank voor je inspanningen.