diverse uitzoeken / gezinsreconstructie

Lees meer

diverse uitzoeken / gezinsreconstructie

29 dec 2020 08:04 - 29 dec 2020 08:22
Heb het volgende rapport gemaakt :
Overige rapporten/bonus rapporten/uitzoeken/diverse uitzoeken

genealogie.fklerkx.nl/ald/42/uitzoeken.html

Zou graag een gezins uitdraai per persoon willen maken met de gegevens van het hele gezin en indien mogelijk de gegevens in het notitieveld van de doop / geboorte. (Daar daar de doopgetuigen genoteerd worden)

Is dit als optie in een volgende uitdraai mee te nemen ? een gezinssamenstelling daar waar nog vragen open staan van DOOP/TROUWEN/OVERLIJDEN

Nu moet ik per regel één voor één een gezinsuitdraai maken om meer gegevens van deze persoon te zin.
Jumplink helpt, maar je kan dit dan niet on line plaatsen in de hoop hier ooit verder mee te komen met gegevens.

Alvast dank voor het meedenken.

Klein hiaatje in dit sjabloon is dat de doopdatum soms niet word gezien als geboren, waardoor er teveel kruisjes in het overzicht worden gezet. (voor 1811 heb je geen geboortedatum meer alleen een doopdatum, een van beide moet gevuld zijn, dan geen kruisje nodig.)

Ter aanvulling:
Tevens bemerk ik dat de 3de en 4de persoon van uit onderen uit de lijst niet tot de 9de generatie behoort.
4de persoon Waldburg-Sonnenberg, Sibylle von is zelfs geen voorouder en Wanrooij, Petrus "Dionysius Gijsbertus Bastiaens" van zit in de 12de generatie ipv de 9de ?
Laatst bewerkt 29 dec 2020 08:22 door Frank .

Lees meer

Re: diverse uitzoeken / gezinsreconstructie

29 dec 2020 10:03
Het sjabloon bestaat uit twee rapporten (1) Opzoeklijst (2) kruisjeslijst.
Beide zijn niet geschikt voor publicatie aan derden.
De Opzoeklijst geeft meer detail en sluit bv de notitievakken in.

Het sjabloon heeft geen filter waardoor je bepaalde onderwerpen uit zou kunnen sluiten.

Het rapport bedient zich van een Personen-keuzelijst waar zelf een compositie bepaald kan worden door vinken aan de linker en rechterkant te zetten. Zo zal een gezin samengesteld worden door links de Hoofdpersoon en rechts de Partner(s) en Kinderen aan te vinken; nergens staat een keuze voor generatie.

Zoals bekend is het BW niet overal in NL op dezelfde datum doorgevoerd maar heeft enige jaren geduurd. In de Tab Diversen is er 1 vinkbox voor 'Geboorte'. Vandaar dat het sjabloon naar geboorte-datum en doopdatum kijkt en geen datumgrens toe kan passen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank

Lees meer

01 jan 2021 13:19
Hallo Han,

Anders gezegd, was op zoek naar de kruisjes uitdraai die ik in het verleden (versie 6 volgens mij) gemaakt heb met de ontbrekende gegevens van de voorouders van onze kinderen betreft Doop / Trouw / Overlijdensdata.

Is deze er nog in de 8 versie ? zoja waar kan ik die dan vinden ?

als voornbeeld zie mijn website :
menu ZOEKMETHODE
submenu : gezocht tot de 12de generatie.

website : clericus.nl/
oude website nog even on line geheel opnieuw opgezet op 28 december 2020 vorig jaar alweer.

Deze uitdraai is gemaakt in 2016 in de 6 Versie maar weet even niet meer hoe ik dit gedaan heb.

Lees meer

01 jan 2021 14:27
Zie Bonus rapporten> Overzichten > Stamreeks en dan het rapport Kwartierstaat eindigt bij.

Lees meer

01 jan 2021 14:29 - 01 jan 2021 14:31
hallo Han,

Zie wat ik voor ogen heb.

genealogie.fklerkx.nl/ald/42/uitzoeken.html

tot de 9de generatie (in te stellen, via standaard instellingen)

Heb de lijst nu handmatig even doorlopen om de vinkjes aan te zetten tot de 9de generatie. (Moet standaard kunnen toch ?)

Per gezochte data een doorlink naar de gezinsreconstructie. (zie eerste 2 regels )

Zo staat in een bestand wat ik nog moet vinden qua data van de voorouders.
Zeer bewerkelijk om dit elk jaar weer te maken en zou ik graag als optie toegevoegd willen hebben om dit in te stellen.

Bij voorbaat dank.

Aanvulling ;
Hoi Han zie je opmerkings- post na plaatsen. Dit is een andere uitdraai volgens mij, Hartelijk dank.
Laatst bewerkt 01 jan 2021 14:31 door Frank .

Lees meer

01 jan 2021 18:02 - 01 jan 2021 18:03
Frank schreef : Hallo Han,

Anders gezegd, was op zoek naar de kruisjes uitdraai die ik in het verleden (versie 6 volgens mij) gemaakt heb met de ontbrekende gegevens van de voorouders van onze kinderen betreft Doop / Trouw / Overlijdensdata.

Is deze er nog in de 8 versie ? zoja waar kan ik die dan vinden ?

als voornbeeld zie mijn website :
menu ZOEKMETHODE
submenu : gezocht tot de 12de generatie.

website : clericus.nl/
oude website nog even on line geheel opnieuw opgezet op 28 december 2020 vorig jaar alweer.

Deze uitdraai is gemaakt in 2016 in de 6 Versie maar weet even niet meer hoe ik dit gedaan heb.
en hier heb ik dus antwoord op gegeven dat deze lijst via Overzichten Stamreeks te maken valt en dan heb je precies waar je op doelde.

Jij brengt nu opnieuw naar voren dat je blijkbaar aanvullingen wilt op de kruisjes-/opzoeklijst (een ander sjabloon) maar voor mij onbegrijpelijk wat je nu precies voor extra handelingen doet. De instellingen doe je via het sjabloon en als je die bestudeert dan zul je zien dat je ook gebruik kunt maken van een groep. Instellingen worden bewaard.
Laatst bewerkt 01 jan 2021 18:03 door Han Kortekaas.

Lees meer

01 jan 2021 20:16
Hoi Han,

Misschien wat verwarrend voor je maar je hebt me goed geholpen, bedankt nogmaals.

Gemaakt door Kunena