Plaatsnamen afbeelden op landkaart ?

• Paul
  • Auteur

Plaatsnamen afbeelden op landkaart ?

12 nov 2020 21:28
Ik heb een stamboom met voorouders uit veel verschillende landen. Is het mogelijk een rapport te maken waarbij op een landkaart (wereldkaart) te zien is waar de voorouders leefden en wanneer. Misschien met een koppeling naar Google maps ofzo?

Lees meer

Re: Plaatsnamen afbeelden op landkaart ?

12 nov 2020 22:16
Dit kunt u zelf maken. Alt+Klik op een plaats, uw browser zal openen met de kaart van de plaats. Hiervan kunt u de coordinaten noteren en plaatsen in Google Earth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank

• Paul
  • Auteur

14 nov 2020 18:21
Wow, wel krachtig dat Alt-Klik op een plaats direct naar Google maps linkt. Hoe had ik dit kunnen weten, en is dit niet ook een "online dienst" die bij Extra/Instellingen instelbaar zou moeten zijn?

• Paul
  • Auteur

14 nov 2020 18:21
Verder begrijp ik dat ik in principe zelf een extra bonus rapport zou moeten kunnen maken (maar hier ben ik nog niet in gedoken). Inmiddels heb ik binnen MyHeritage de FamilyMap ontdekt en doet die waar ik naar op zoek was (met vooral de hittekaart).

Lees meer

14 nov 2020 19:38 - 14 nov 2020 19:48
Paul schreef : Hoe had ik dit kunnen weten, en is dit niet ook een "online dienst" die bij Extra/Instellingen instelbaar zou moeten zijn?
Neen dat is een vaste functie.
tekst uit de help:
"Als u bij het klikken op een plaatsnaam in de kolommen Plaats geboren/gedoopt of Plaats overleden/begraven tegelijkertijd de ALT-toets ingedrukt houdt, dan wordt de locatie geopend in Google Maps. ." Is ook toepasselijk voor de plaats-velden in de feiten.
Laatst bewerkt 14 nov 2020 19:48 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Paul

Lees meer

15 nov 2020 10:27
Hoi JayCee,
dank voor de "Alt+Klik" maar waar plaats je dan de coordinaten in Google Earth bij Aldfaer ?

Lees meer

15 nov 2020 11:44 - 15 nov 2020 11:45
@Frank,
Een rechtstreekse link naar Google Earth vanuit Aldfaer is niet mogelijk. De coordinaten staan in de notitie van het respectievelijke tabblad, bv 50°26'23.00"N - 4°29'27.65"E. In Google Earth maak je een bestandsmap aan met alle locaties die op de wereldbol gepint zijn. Elke locatie kan aangevuld worden met diverse gegevens. De bijlage is een vb van de juiste plaats van een grafsteen van een familielid, met eerder genoemde coordinaten.

Bijlagen:

Laatst bewerkt 15 nov 2020 11:45 door JayCee.

Gemaakt door Kunena