KwartierstaatCompact met jaartallen en plaatsnaam?

• Paul
  • Auteur

KwartierstaatCompact met jaartallen en plaatsnaam?

12 nov 2020 21:25
Ik ben erg blij met het bonusrapport KwartierstaatCompact omdat het inderdaad een hele compacte weergave geeft van de voorouders. Nu heb ik twee hele lange slierten (helemaal tot aan Karel de Grote) die ik hiermee wil weergeven, maar zou er dan ook graag de jaartallen en plaatsnamen bij willen zien. Is het mogelijk die ook weer te geven? Of waar kan ik dat aanpassen?

Lees meer

Re: KwartierstaatCompact met jaartallen en plaatsnaam?

13 nov 2020 16:24 - 13 nov 2020 16:25
De datums (dus incl jaartallen) zijn al aanwezig maar die dienen wel ingevoerd te zijn. Verder zijn er geen instellingen aangeboden.

Als u geen datums weet rest geschat ca-jaar in te voeren
Laatst bewerkt 13 nov 2020 16:25 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

13 nov 2020 16:53
De jaartallen en plaatsnamen worden alleen zichtbaar als u met de muis over een blokje gaat. Dan ziet u een info-blokje.
Op dit moment kan dit info-blokje niet afgedrukt worden.

Lees meer

13 nov 2020 17:59
Oeps,
Ik verwarde Kwartierstaatcompact met C-Nageslachtcompact
Wat niet wegneemt dat ik denk dat gebruiker met de laatste beter "bediend" wordt

Lees meer

13 nov 2020 18:22 - 13 nov 2020 18:23
Han Kortekaas schreef : De jaartallen en plaatsnamen worden alleen zichtbaar als u met de muis over een blokje gaat. Dan ziet u een info-blokje.
aanvullend: als het infoblokje wordt geklikt blijft het open staan en kan het ook versleept worden. Bij afdruk wordt het blokje weergegeven.
Laatst bewerkt 13 nov 2020 18:23 door JayCee.

Lees meer

14 nov 2020 08:03
@Paul,

Waarom gebruik je dan de compacte kwartierstaat?
Dan kun je toch evengoed de standaard grafische kwartierstaat gebruiken. Die geeft toch de jaartallen (incl. dag/maand) en plaatsnamen.

• Paul
  • Auteur

14 nov 2020 18:15
Bedankt voor de aanvulling dat die blokjes na het klikken open blijven staan en versleept kunnen worden en zelfs ook mee afgedrukt worden, dat wist ik niet. Dat is een krachtige feature en beantwoord mijn verzoek. De reden dat ik niet de standaard grafische kwartierstaat gebruik is dat die onvoldoende compact is. Omdat ik ruim 40 generaties wil afbeelden kost dat teveel ruimte.
Ik vind C-Nageslachtcompact ook heel fraai (want compact), maar mis nog de C-Voorgeslachtcompact ...

Gemaakt door Kunena