PDF formaat maken van html formaat als resultaat van"Rapporten"

• van de Hulsbeek
  • Auteur

PDF formaat maken van html formaat als resultaat van"Rapporten"

26 okt 2020 21:25
Ik probeerde via

Rapporten>Overige>Bonus>Grafisch>Nageslacht>Parenteel verticaal

van het verkregen html formaat een pdf formaat te maken om dit aan te bieden bij de drukker .
Het is mij niet gelukt. Erger, ik vermoed dat het tot een storing leidde die resulteerde in het niet meer kunnen afsluiten van Aldfaer. Door de opmerking: "er staat nog een sessie open", heb ik Windows geforceerd afgesloten. Het leidde ertoe dat bij het weer openen van Aldfaer, de gegevens niet meer getoond werden. Met behulp van dit forum, waarvoor hartelijk dank, heb ik met de nog openstaande sessie, via een veligheidskopie, alle gegevens weer kunnen terugplaatsen. Hetzelfde is me later nog een keer overkomen.

De vraag is, hoe maak ik een PDF file, geschikt voor de drukker om een een mooie afdruk van de maken. Ik koos voor een stamboom verticaal. Bestaat er ook nog een keuze mogelijkheid horizontaal?

Lees meer

Re: PDF formaat maken van html formaat als resultaat van"Rapporten"

26 okt 2020 21:34 - 26 okt 2020 21:34
Zie bij de bonus rapporten Grafisch > Grafisch afdrukken > afdrukken.
Laatst bewerkt 26 okt 2020 21:34 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: van de Hulsbeek

• van de Hulsbeek
  • Auteur

26 okt 2020 22:41
Het lijkt een hele operatie. Ik werk met Edge. Moet ik IE gebruiken? Ik wil het hele bestand in de boom plaatsen (380 personen).Het lijkt erop dat ik groep 1 (diversen) moet gaan gebruiken. wat is de meest hanteerbare afdruk? Kwartierstaat of parenteel.

Lees meer

27 okt 2020 09:42
Edge gebruik ik niet. Op Google kunt u vinden hoe de instellingen voor Edge aan te passen zijn. Het type rapport bepaalt welke groep te gebruiken. De keuze van rapport, Kwartierstaat of Parenteel, laten afhangen van de hanteerbaarheid voor afdruk vind ik vreemd. Het zijn twee totaal verschillende uitgangspunten.

• van de Hulsbeek
  • Auteur

28 okt 2020 20:35
Bedankt, ik ga ermee aan de slag. Bert

Gemaakt door Kunena