Getuigen-notities foutief in Flexitree

Lees meer

Getuigen-notities foutief in Flexitree

09 okt 2020 07:27
Aanvullend op mijn post #37043 betreffende fouten bij "Getuige bij " in PHP-flexitree (waarop nog geen reactie verscheen) zie ik dat het nu ook fout loopt in de gewone FT bij de afhandeling van de "Getuig bij "-notitie.

Bijlage1: "Getuige bij " op het Aldfaer hoofdpersoons-blad
Bijlage2: "Getuige bij " gegenereerd door FT

Bijlagen:

Lees meer

Re: Getuigen-notities foutief in Flexitree

09 okt 2020 15:13
Bijgaand een plaatje van de PC app

Lees meer

09 okt 2020 16:34 - 09 okt 2020 16:36
OK Han,
Maar het gaat hier om "Getuige bij" en dan nog specifiek blijkbaar bij doop en/of geboorte.

Vergelijk eens het aantal getuigenissen tussen mijn 2 bijlagen.
Laatst bewerkt 09 okt 2020 16:36 door De Coster René.

Lees meer

09 okt 2020 17:58
Dat begreep ik wel, wedervraag; bij de verzameling van personen staat toch wel een vinkje aan de rechterkant bij getuigen zodat deze in het personenbestand zijn opgenomen?

In mijn test komen alle getuigen als getuige bij de betreffende persoon als ook bij de getuige zijn persoonskaart als 'Getuige bij'.

Lees meer

09 okt 2020 19:53
Han,
In bijlage de settings van de vinkjes.
Toch werkt het niet.

Bijlagen:

Lees meer

10 okt 2020 17:19
René,

Er is in Aldfaer bij instellingen tekst nodig dat er een vinkje geplaatst is voor Getuigen.
Om dan ook in Flexitree de getuigen te tonen dan dien je nadat het rapport is gemaakt te gaan naar Instellingen en daar onder Weergeven: het vinkje te plaatsen voor Getuigen en daarna voor OK te kiezen.

Lees meer

11 okt 2020 05:20 - 11 okt 2020 05:23
@Han en Meije,

Jullie gaan er precies vanuit dat ik geen getuigen in het rapport zie.
Dit is verkeerd. Er worden wel getuigenissen getoond maar niet alle.

Ik spreek hier over het item "Getuige bij" (dus het event waar de persoon van het persoonsblad dus zelf getuige bij was).
Dan merk ik op dat niet alle getuigenissen weergegeven worden.
Vergelijk bijlage1 (het Aldfaer hoofdscherm) en bijlage2 FT-output.
De eerste 2 getuigenissen van het Aldfaer hoofdscherm worden niet weergegeven in FT.

( Ik heb ook nog een persoon van wie er 8 getuigenissen op het Aldfaer hoofdscherm staan en slechts 2 op FT-rapport. )

Bijlagen:

Laatst bewerkt 11 okt 2020 05:23 door De Coster René.

Lees meer

11 okt 2020 10:03
René,

Maken de personen die je mist in Getuige bij wel deel uit van de bestandsselectie? Dus in jouw voorbeeldplaatjes: maken Pauline Claerman en Gustavus Van Den Broecke deel uit van de bestandsselectie?

Paul

Lees meer

11 okt 2020 16:41
Paul,

Kan je even verduidelijken wat je bedoelt met "deel uit maken van de bestandsselectie"

Lees meer

11 okt 2020 17:40
René,

Is er een persoonskaart van deze persoenen?

Paul

Lees meer

11 okt 2020 18:22
Paul,
indien je daarmee bedoelt:

als mijn Aldfaer scherm de persoon van wie hij/zij getuige was, geselecteerd is, en als ik dan bij 'Feiten/Getuige_bij 'klik op "[overlijdensaangifte] Pauline Claerman" dan kom ik op het persoonsblad van Pauline Claerman.
(bijlage)

Bijlagen:

Lees meer

11 okt 2020 19:34 - 11 okt 2020 19:34
René,

Nee, dat bedoel ik niet. Als je FlexiTree aanroept (ik neem even de Bonusversie als voorbeeld), dan kan je in het tabblad Personen van het menu dat je dan te zien krijgt de Bestandsselectie samenstellen. Dit kan zijn Volledig bestand, Alleen overledenen, Nageslacht oudste voorvader hoofdpersoon etc.

FlexiTree laat alleen personen en de bijbehorende gebeurtenissen zien die tot de gekozen Bestandsselectie behoren. De vraag is nu of Pauline Claerman tot deze selectie behoort. B.v. als je in het tabblad Personen gekozen hebt voor nageslacht hoofdpersoon, behoort Pauline Claerman dan tot dat nageslacht. Zo niet, dan is het overlijden van haar geen gebeurtenis die in FlexiTree wordt weergegeven en derhalve wordt ook het Getuige zijn bij deze gebeurtenis niet weergegeven.

Paul
Laatst bewerkt 11 okt 2020 19:34 door Paul Kallenberg.

Gemaakt door Kunena