Personen weg in Parenteel bij Privacy filter

• Henk van den Beukel
  • Auteur

Personen weg in Parenteel bij Privacy filter

22 jan 2015 18:19
Een aantal personen wordt onbedoeld weggelaten in het Parenteel als het Privacy filter is ingeschakeld.
Als het uit staat verschijnen ze wel, maar ook de personen, die niet gepubliceerd willen worden. Ik zie nu toevallig een hele serie, maar kan niet zo overzien of dat er nog meer zijn.

Met het Bonusrapport "Niet publiceren" krijg ik wel een overzicht van de personen, die niet getoond mogen worden, maar ik begrijp uit de toelichting bij de andere 2 Bonusrapporten "Simulatie filter" en "Toestemming publiceren" niet hoe ik die kan onderdrukken zonder dat er onbedoeld ook anderen verdwijnen.

Mvrgr, Henk
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Personen weg in Parenteel bij Privacy filter

22 jan 2015 18:23
Op het tabblad Diversen kan je op de eerste lijn van het vak Privacy steeds lezen of een persoon volgens het PF gepubliceerd mag worden of niet. Tevens staat daar de reden vermeld voor al of niet publicatie. Door de instellingen van het PF te wijzigen kan je meer of minder personen onder het PF laten vallen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henk van den Beukel
Onderwerp is gesloten.
  • Henk van den Beukel
  • Auteur

24 jan 2015 23:15
In het tab blad "Diversen" heb ik bij Privacy voor al die te onderdrukken personen ook aangevinkt staan, dat ze niet gepubliceerd mogen worden en verder niets anders aangevinkt.
In het Personenoverzicht staan ze dan ook allemaal gemerkt met een rood bolletje en in de Rapportuitvoer van te onderdrukken personen staan ze ook keurig opgesomd.
Maar hoe kan ik vermijden, dat al die andere personen, die -alleen bij aanstaan van het Privacy filter- ook onderdrukt worden in mijn Parenteel en zorgen dat zij daar toch wel gepubliceerd worden?
Het is toch niet de bedoeling om in dat simulatie overzicht van een paar duizend personen te checken of ze wel gepubliceerd worden of laat dat overzicht alleen alle om wat voor reden dan ook onderdrukte personen zien, vanwege expliciet weigeren te publiceren tot evt andere redenen waarom ze kunnen zijn weggelaten?

Mvrgr, Henk
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

25 jan 2015 10:13
Het privacyfilter kijkt niet alleen naar de vinkjes op het tabblad Diversen, maar past ook een algemeen filter toe op alle personen in je database aan de hand van 3 cijfers: het aantal jaren dat er gewacht moet worden met publicatie na overlijden, huwelijk en geboorte. Die instellingen vind je bij de Instellingen op de tab Privacy. Standaard staan die op 0 jaar na overlijden, 75 jaar na huwelijk en 100 jaar na geboorte. Als iedereen zonder vinkje op het tabblad Diversen gepubliceerd mag worden, dan kom je al een heel eind door hier driemaal 0 in te vullen. Maar dan zijn er nog personen die niet gepubliceerd worden: de personen die niet als overleden zijn aangemerkt en waarvan je geen enkele datum hebt. Je kan dan twee dingen doen: bij die personen een geschatte datum invullen of op het tabblad Diversen een vinkje zetten bij 'Toestemming tot publicatie verleend'. Als je dat doet zou het moeten werken zoals je wil.
Onderwerp is gesloten.
  • Guido van Harten

25 jan 2015 12:48
Antoon schreef : Maar dan zijn er nog personen die niet gepubliceerd worden: de personen die niet als overleden zijn aangemerkt en waarvan je geen enkele datum hebt.

Ik maak ook gebruik van het Bonus-rapport Gegevenscontrole, waarbij ik kies voor "Aan te merken als overleden". Je kunt daar verschillende waarden invullen, waardoor er mogelijk toch meer personen in je bestand zitten die redelijkerwijs zijn overleden.
De standaardwaarden verhoog ik met 10 of 15 om nog meer zekerheid te hebben dat ze daadwerkelijk zijn overleden.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

25 jan 2015 16:25 - 25 jan 2015 16:27
Dag Henk,
Even een achtergrond van het standaard privacy filter:
Volgens de NL wetgeving is vrije toegang tot persoonlijke gegevens in officïele archieven 100 jaar na geboorte, 75 jaar na laatste huwelijk of 50 jaar na overlijden. In andere landen kunnen die grenzen anders zijn.

De (europese?) wetgeving op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer stelt dat "levende" personen bezwaar kunnen maken tegen publicatie van hen betreffende informatie. In theorie betekent dat de dag na overlijden publicatie "vrij" is.

Persoonlijk het ik mijn instellingen op 10 jaar na overlijden staan. Alleen al vanwege piëteit t.o.v. de naaste familie van die persoon.

Tabblad Diversen:
Uitsluiten van publicatie
Dient naar mijn inzicht als de beheerder deze personen, ongeacht al dan niet verleende toestemming tot publicatie, wil uitsluiten. Dit is een arbitaire uitsluiting ongeacht of overige parameters van de privacy een publicatie zou toestaan.
Toestemming tot publicatie
Indien bovenstaande uitsluiting niet is gezet, wordt deze levende persoon die normaliter vanwege de standaard privacy instelling is uitgesloten, toch gepubliceerd.
Laatst bewerkt 25 jan 2015 16:27 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
  • Henk van den Beukel
  • Auteur

26 jan 2015 21:19
Ik heb alle schaapjes weer bij de kudde in het Parenteel.
Allen hartelijk dank voor jullie snelle support.
Mvrgr, Henk
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena