- Bedankjes 1634
Enkel hoofdletters in FleXiTree
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Enkel hoofdletters in FleXiTree
20 aug 2020 18:17
Ann, ik kom toch terug op de unieke nummers. Deze nummers kunnen zich wijzigen bij een gedcom ex- en import!! U mag deze nimmer gebruiken voor bv fotomateriaal herkenbaar te maken.
Daarvoor mag u wel in het veld Code een eigen nummer maken en dat gebruiken.
Als u toch de interne unieke nummering heeft gebruikt voor archieveringsdoeleinden verwijder dan nooit meer een persoon maar verwijder alle gegevens bij die persoon, zodat het interne nummer blijft bestaan en als u een nieuwe persoon heeft dan kunt u die weer 'hergebruiken'.
Daarvoor mag u wel in het veld Code een eigen nummer maken en dat gebruiken.
Als u toch de interne unieke nummering heeft gebruikt voor archieveringsdoeleinden verwijder dan nooit meer een persoon maar verwijder alle gegevens bij die persoon, zodat het interne nummer blijft bestaan en als u een nieuwe persoon heeft dan kunt u die weer 'hergebruiken'.
- Ann Staelens
- Auteur
20 aug 2020 20:24
Han,
Dank om toch nog te reageren.
Wij hebben jammer genoeg wel de unieke nummering van Aldfaer gebruikt.
Mij lijkt dan nu de beste oplossing om de unieke Aldfaer nummering over te nemen naar het veld Code, die we tot hier toe niet hebben gebruikt.
Ik heb net gelezen hoe het Code-veld en de foto's best genoemd worden en zal deze tip samen met jouw nieuwe tip gebruiken.
Blijkbaar zouden we de foto's ook best allemaal hernoemen (die bevatten nu hoofdletters en spaties), dat betekent ook opnieuw koppelen.
Of zouden de ergste problemen al opgelost zijn als ik enkel de unieke nummering die er nu is, overneem naar het Code-veld, maar dan aangepast met de vier eerste letters van de naam erbij...?
Ann
Dank om toch nog te reageren.
Wij hebben jammer genoeg wel de unieke nummering van Aldfaer gebruikt.
Mij lijkt dan nu de beste oplossing om de unieke Aldfaer nummering over te nemen naar het veld Code, die we tot hier toe niet hebben gebruikt.
Ik heb net gelezen hoe het Code-veld en de foto's best genoemd worden en zal deze tip samen met jouw nieuwe tip gebruiken.
Blijkbaar zouden we de foto's ook best allemaal hernoemen (die bevatten nu hoofdletters en spaties), dat betekent ook opnieuw koppelen.
Of zouden de ergste problemen al opgelost zijn als ik enkel de unieke nummering die er nu is, overneem naar het Code-veld, maar dan aangepast met de vier eerste letters van de naam erbij...?
Ann
- Han Kortekaas
-
20 aug 2020 21:55
Ann,
omdat ik even aanneem dat niet continue een gedcom ex- import plaatsvindt kunt u dit geleidelijk aan doorvoeren.
Ik weet niet om hoeveel fotomateriaal het gaat maar mijn ervaring is dat u vroeg of laat tegen het systeem van de interne unieke nummering aanloopt.
Zelf zou ik de Materiaallijst, waar al het gekoppelde materiaal op staat als uitgangspunt nemen.
1. sorteer de materiaallijst op bestandsnaam
2. klik de allereerste aan zodat de persoon in het hoofdvenster komt
en geef die persoon een code van vier letters en viercijfers
3. ga naar de map van die foto
4. verplaats eventueel naar en map per gebeurtenis (Geboorte,Doop enz)
5. hernoem het bestand naar Code(eventueel volgnummer enz)
6. koppel dit bestand en ontkoppel het oude bestand
7. wijs de nieuwe foto eventueel toe aan de juiste gebeurtenis.
omdat ik even aanneem dat niet continue een gedcom ex- import plaatsvindt kunt u dit geleidelijk aan doorvoeren.
Ik weet niet om hoeveel fotomateriaal het gaat maar mijn ervaring is dat u vroeg of laat tegen het systeem van de interne unieke nummering aanloopt.
Zelf zou ik de Materiaallijst, waar al het gekoppelde materiaal op staat als uitgangspunt nemen.
1. sorteer de materiaallijst op bestandsnaam
2. klik de allereerste aan zodat de persoon in het hoofdvenster komt
en geef die persoon een code van vier letters en viercijfers
3. ga naar de map van die foto
4. verplaats eventueel naar en map per gebeurtenis (Geboorte,Doop enz)
5. hernoem het bestand naar Code(eventueel volgnummer enz)
6. koppel dit bestand en ontkoppel het oude bestand
7. wijs de nieuwe foto eventueel toe aan de juiste gebeurtenis.