Kwartierstaat: verdwenen hyperlinks naar ouders

• Marcel van Vlaanderen
  • Auteur

Kwartierstaat: verdwenen hyperlinks naar ouders

21 dec 2014 23:53
Goedendag,

In 2011 heb ik (waarschijnlijk) met een bonussjabloon een kwartierstaat gemaakt. Hierin werd bij elk persoon opgenomen wie de ouders waren. Hierbij werden ook hyperlinks als "zie-verwijzing" opgenomen naar het kwartiernummer van de betreffende ouder. Dit is heel handig om snel door het (afgeleide) Word-document te navigeren..

Zie voorbeeld voor de originele situatie:

8384 XXXX, zoon van XXXX (zie 16768) en XXXX (zie 16769).
Hij trouwde met:
8385 XXXX, dochter van XXXX (zie 16770) en XXXX (zie 16771).
Kind uit dit huwelijk:
I. XXX (zie 4192).

Nu ik weer overzichten wil genereren om nieuwe informatie aan het oude bestand toe te voegen lukt het me niet meer om de verwijzingen naar de ouders te krijgen. (De link naar de kinderen is wel standaard aanwezig)

Ik heb meerdere sjablonen geprobeerd en talloze instellingen aangepast, niets helpt. Ook de oudere discussies geven helaas geen helderheid hierover.

Weet iemand of ik iets fout doe, of deze functie verdwenen is in de tussentijdse updates (het ziet er nu anders uit dan voorheen geloof ik) of hoe ik dit weer terug kan toveren met een slimme code in een "hook" o.i.d.?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Dank
Marcel vVl.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Kwartierstaat: verdwenen hyperlinks naar ouders

22 dec 2014 00:58
Marcel,

In instellingen > Tekst > Presentatie de nodige vinken plaatsen. Het rapport is in de standaard tekstrapporten > Aldfaer rapporten.
Onderwerp is gesloten.
  • Marcel van Vlaanderen
  • Auteur

22 dec 2014 12:04
Beste JayCee,

Dank voor je snelle antwoord, maar dat is het volgens mij niet...

Ik weet niet wat ik daar dan nog aan deze instelling moet veranderen, ik heb alle vinkjes al aan staan, zie bijlagen.

Met de standaard-rapportage krijg ik enkel:

8 XXXX, geboren omstreeks XX.
Hij trouwde met
9 XX. Zij is gedoopt XXX.
Kind uit dit huwelijk:
I. XXX, (zie 4).

Nog andere ideeën?

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

22 dec 2014 12:08 - 22 dec 2014 12:13
Marcel,

Aldfaer Instellingen -> Rapporten -> Index aanvinken.

In de Bonus rapporten ken ik geen tekstueel Kwartierstaat.
Laatst bewerkt 22 dec 2014 12:13 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
  • Marcel van Vlaanderen
  • Auteur

22 dec 2014 12:11
Dank Han,

Helaas, die vink staat ook al aan... zie weer bijlage

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

22 dec 2014 12:19 - 22 dec 2014 12:19
Marcel,

is het misschien zo dat er een aangepast sjabloon aanwezig was voor dat rapport uit 2011.
Als u wilt kunt u het oude rapport dan aan mij sturen via mijn contact?
Laatst bewerkt 22 dec 2014 12:19 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
  • Marcel van Vlaanderen
  • Auteur

22 dec 2014 13:10 - 22 dec 2014 13:11
Er staat me inderdaad iets bij dat het een "HTML-sjabloon" was, in ieder geval niet iets standaards.. Je kon ook iets aanvinken over die hyperlinks. Er zit ook geen index in de rapportage (wel een bronnenoverzicht aan het einde), dus misschien was het toch geen normale kwartierstaat.

Helaas kan ik de originele output niet meer vinden. Ik heb de hele inhoud toen naar Word gekopieerd en het origineel niet opgeslagen.

Ik zal mijn oude PC eens van zolder halen en kijken of daar nog oude sjablonen op staan. De huidige indeling en inhoud van de (bonus-) sjablonen in in ieder geval heel anders dan toen...
Laatst bewerkt 22 dec 2014 13:11 door Marcel van Vlaanderen.
Onderwerp is gesloten.
  • Marcel van Vlaanderen
  • Auteur

23 dec 2014 11:44
Helaas. Hoewel op die pc nog wel een oudere versie van de bonus-sjablonen stond, was het gezochte sjabloon er niet bij. Waarschijnlijk met een update verwijderd....(?)

Het zal mogelijk gaan om een sjabloon dat door een andere gebruiker zelf was aangemaakt. Stonden die niet ook op de Aldfaer-site? Ik zal wel op internet gaan zoeken.

Maar, mocht iemand het eerder hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag....
Onderwerp is gesloten.
  • Marcel van Vlaanderen
  • Auteur

23 dec 2014 15:32
Opgelost!!! :cheer: :cheer:

Het had blijkbaar niet te maken met een sjabloon maar met een hook.

In een bericht uit 2008 heb ik het gevonden. (De originele post was " onverkorte weergave 2e huwelijk met kinderen ")

Hoewel de aanleiding anders was is de oplossing het plaatsen van de, door Carel Plantagie, genoemde code in een kwartierstaathook.

_FUNCBEGI( U_PERS_COMPLEET ):.
_SETCLR(NietVermelden):.
VG_PERS_COMPLEET:.
_FUNCEND

Ik begrijp niet hoe deze code het voor elkaar krijgt, maar nu werkt het weer prima! :cheer:

Dat deze functie onderhand niet standaard in de sjabolen zit....!? :blush:
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

23 dec 2014 15:44
Marcel,

de afwijkingen die men graag wil op de standaard rapporten komen door een hook-constructie tot stand. Een hook is niet iets wat tot standaard wordt verheven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marcel van Vlaanderen
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

23 dec 2014 17:59
Marcel van Vlaanderen schreef : _FUNCBEGI( U_PERS_COMPLEET ):.
_SETCLR(NietVermelden):.
VG_PERS_COMPLEET:.
_FUNCEND

Zo zie je maar dat mijn stukje code van 6 jaar geleden nog steeds bruikbaar is.

Carel
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marcel van Vlaanderen
Onderwerp is gesloten.
  • Marcel van Vlaanderen
  • Auteur

24 dec 2014 12:20
@Han:
Het lijkt me toch mooi als aanvullingen die via "Hooks" gemaakt zijn als keuzemogelijkheden(!) in nieuwe versies van de sjablonen worden opgenomen. Anders blijven ze maar voor een beperkte groep beschikbaar.

Nu was ik blijkbaar ooit bij toeval de aanpassing tegengekomen en durfde ik dat toen in zo'n Hook te zetten. Er zijn waarschijnlijk tal van dit soort aanpassingen waar ik en vele anderen het bestaan niet van weten, maar die wel handig zijn, dat is jammer. Daarnaast zijn er waarschijnlijk vele gebruikers die geen (of zoals ik, maar beperkte aanpassingen) aandurven en dus geen gebruik kunnen maken van de mooie opties.

Ik snap wel dat het onmogelijk is om alle knutsels te verwerken, maar deze lijkt me toch een vrij basale functie hebben die "iedereen" die niet meer print toch kan gebruiken. Maar goed, ik zit niet in de redactie, en roepen vanaf de kant is makkelijker dan het ook echt regelen.... :blush: Dank in ieder geval voor het meedenken en het programma/de sjablonen an sich. :)

@Carel:
Ja, hartelijk dank hiervoor, ik hoop dat het na deze "discussie" weer wat meer aandacht krijgt. Het is een hele mooie toevoeging aan de rapporten. Dit is dé snelle manier om overzicht te houden en je weg te vinden in meerdere 100 pagina's aan gegevens. Dank hiervoor. :cheer:

Groeten
Marcel van Vlaanderen
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena