Map Fotomateriaal bij Maak boeken.

Lees meer

Map Fotomateriaal bij Maak boeken.

16 dec 2014 16:38
Ik heb de eerste van een serie genealogieën gemaakt via “Maakboeken” en in
<Word> overgenomen.
Omdat ik nu aan een nieuwe genealogie wil beginnen stuit ik op het feit, dat in de map “Fotomateriaal” (vanuit het hoofdscherm van Aldfaer naar tonen/rapporten/ov. Rapporten/Bonus/maak boeken/exporteren/materiaal/fotomateriaal.) nog de hele serie foto’s en aktes staat van de eerste gemaakte genealogie.
Hoe krijg ik die er uit? Als dit allemaal blijft staan wordt dit bestand na enkele genealogieen wel erg groot en zie je door de bomen het stamouderbos niet meer.
Wanneer ik de inhoud van die map b.v. selecteer en op <delete> druk, gebeurt er niets. Ook andere pogingen mislukten.
Graag Uw commentaar.

Prettig feestdagen en een gezond 2015!
Onderwerp is gesloten.
  • Wim Blok

Re: Map Fotomateriaal bij Maak boeken.

16 dec 2014 17:29
Beste Leen,
wanneer ik je goed begrijp maak je genealogieën die niet direct overal aan elkaar hangen, in ieder geval niet wat de foto's aangaat.
Naar mijn mening zou je dan eerst van de hoofdpersoon in die genealogie een groep moeten maken en daarvan weer een Gedcom met eigen map voor de foto's.
Met dat als resultaat kan je dan je "MaakBoeken" gebruiken met de foto's die in de afzonderlijke map staan en het overbrengen met S2W naar Word en dan krijg je alleen maar de foto's die bij die groep hoort.
Mvg Wim
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

16 dec 2014 17:35
Leen,
sluit alles af wat die bewuste map vasthoud en verwijder de map daarna met Windows.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 dec 2014 19:06
Dag Wim,

Ik kom hierop op korte termijn terug.

In ieder geval: Bedankt.

Leen
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 dec 2014 19:15
Dag Han,

In die map zit alleen maar (foto)materiaal van één genealogie waar ik mee klaar ben. Ik zou hem dus zonder meer kunnen verwijderen. Ik ga er van uit, dat ik de hele map moet verwijderen. Zo ja: hoe zit het dan met de volgende genealogie, want dan is die map (nog)niet aanwezig.
Logischerwijs kan ik die map dan wel weer (hopelijk via Windows)als lege map aanmaken, zodat hij voor de eerstvolgende Genealogie bruikbaar is. Klopt dat?
Overigens begrijp ik uit de beschrijving van de nieuwe S2W naar Word, dat de rapportage bij de overdracht naar Word niet meer na de eerste foutmelding wordt afgebroken. Voorheen moest je toen wel eerst naar de map fotomateriaal om alle fouten er uit te halen.
Ik hoor het graag.

Leen
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 dec 2014 19:27
Dag Leen,

'Maak Boeken' en alle bonus rapporten zijn zo gemaakt dat je de submap waarin de rapporten zijn gemaakt, deze door de gebruiker mogen worden verwijderd zoals Han al heeft aangegeven.
Als je daarna weer een rapport maakt dan wordt automatisch de benodigde map weer opnieuw aangemaakt.
De standaard invulling van standaard map naam voor 'Maak boeken' is maak_boeken.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

18 dec 2014 19:32
Dag Wim/Meije,
Als al eerder gemeld, werk in mijn Aldfaer programma met een 5 tal afzonderlijke bestanden, waarvan ik één voor één een genealogie in Word (dus uiteindelijk een boek) wil maken. De eerste genealogie is nu klaar en ben ik aan de tweede toe.

Ik weet, dat er een stroming is die stelt,dat het makkelijker is alles in één bestand te zetten en binnen dat bestand groepen te maken. Of dat daadwerkelijk simpeler werkt weet ik niet, maar momenteel zit het bij mij nog niet zo in elkaar.
Indien één van jullie mij aan kan geven dat één totaalbestand beter werkt, (en: waarom) dan hoor ik het graag en kan ik er m’n voordeel mee gaan doen.

Vanuit één van deze groepen kan ik inderdaad een gedcom uitdraaien en een nieuw bestand maken om er een boek van te maken. Dat is momenteel echter het probleem niet.
Onder Bonusrapporten/Exporteren/Materiaal vind ik de submap Fotomateriaal en die bevat alle foto’s enz. van m’n 1e genealogie; Die map mag dus verwijderd worden; de hamvraag is echter: HOE?
Wanneer ik de naam van de map “materiaal” of “Fotomateriaal” selecteer, en ik klik er met de rechtermuisknop op, dan krijg ik weliswaar een afrolmenu, maar daarin staat geen commando “verwijderen”. Ook de inhoud is te selecteren, maar ook die is met mijn kennis van zaken niet te verwijderen. Ik neem aan, dat dat een gevolg is van het feit, dat dit geheel onderdeel is van een schabloon, waarmee ik echter geen enkele ervaring heb.
Laat ik alle foto’s enz. uit de 1e genealogie staan en ga ik door met de volgenden, dan hopen alle betrokken foto’s zich in die map op en wordt het een groot en onoverzichtelijk geheel.
Vandaar mijn vraag: Hoe verwijder ik het oude bestand in de map “Fotomateriaal”?
Hopelijk is mijn verhaal duidelijk en is er een antwoord op mijn vraag.
Bij voorbaat dank.
Leen
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

18 dec 2014 19:52
Dag Leen,

Bij mij komt in de Bonusrapporten/exporteren/Materiaal niet voor
Wel komt onder de bonusrapporten/Materiaal voor en daar het rapport Fotomateriaal voor.
Dit rapport Fotomateriaal heeft niets te maken met 'Maak Boeken'.

Als je het Rapport Fotomateriaal start en je gaat naar de help dan kun je daar precies zien hoe je de map die is aangemaakt met Fotomateriaal kunt verwijderen.
Onderwerp is gesloten.
  • Wim Blok

18 dec 2014 21:33
Beste Leen, allereerst is het veel en veel beter alles in een groot bestand te hebben. Ik neem aan dat er op de een of andere manier waarschijnlijk verband bestaat tusse een of meer van je genealogieën, dan heb je gelijk al problemen met bvb kwartieren. Ook is het erg verwarrend over te moeten schakelen van de ene naar de andere vooral wanneer je generele info in wil voeren. Wanneer jij nu naar genealogie 2 gaat heb je dan een eigen materiaalmap voor die genealogie? is die verwijzing dan juist onder Stamboom-Eigenschappen? Wordt die genealogie of alle anderen juist weergegeven met foto's die alleen maar bij die bepaalde genealogie horen? Wanneer dat zo is begrijp ik niet hoe je foto's van genealogie 1 samen met die van genealogie 2 kan krijgen. Het is dus zo dat wanneer je één groot bestand voor alles hebt dat je via groepen stukken afzonderlijk ga behandelen met de manier die ik beschreef om alleen maar het materiaal wat bij die groep hoort af te zonderen. Zoals jij het dus nu schijnt te hebben moet je 5 genealogien en ook 5 verschillende mappen met Materiaal hebben. Mvg Wim
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 dec 2014 08:55
Wim,
De verwijzing naar de map Materiaal is gekoppeld aan het/een stamboombestand. Vijf stambomen kunnen derhalve naar één en dezelfde map Materiaal verwijzen. Voorkomt tenminste daar doublures van foto's, aktes etc.

Blijft dat ik het onverstandig vindt om er losse stambomen op na te houden tenzij het 200% zeker is dat er geen verbindingen (gaan) bestaan.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 dec 2014 11:48
Dag Meije,

Die map Fotomateriaal hangt bij mij, startend vanuit het persoonsscherm in Aldfaer, onder:
Tonen/rapporten/overige rapporten/Bonus rapporten/Materiaal en daar onder dus "Fotomateriaal". Deze map bevat bij mij alle foto's, aktes enz. die in mijn 1e genealogie meegenomen zijn. Deze lijst was erg behulpzaam om b.v. fouten in de mee te nemen foto's enz te corrigeren.
Nu die genealogie klaar is, wil ik ook van de inhoud van deze lijst af.

Ik heb die lijst weer opgestart en ben naar "Help"gegaan, maar ook daar vind ik geen beschrijving hoe die map leeg te maken of te verwijderen.
Hopelijk kun je even alsnog aangeven hoe ik via "Help" bij die verwijder-mogelijkheid kom. Misschien wel erg omslachtig, maar.. helaas; nu kom ik er niet uit.

Leen
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 dec 2014 11:54
Dag Ruud,

Ik heb inderdaad een 5-tal bestanden, maar slechts één fotobestand, waaruit ik put voor al de 5 bestanden. Hierdoor voorkom ik uiteraard doublures.

Voor wat betreft het werken met 5 aparte bestanden verwijs ik naar mijn antwoord van vandaag aan Wim Blok.

In ieder geval, bedankt voor de reactie.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena