- Bedankjes 1634
rapport Dubbelen
- Anneke Kruizinga
- Auteur
rapport Dubbelen
25 okt 2014 12:13
Ik ben bezig om 2 bestanden samen te voegen tot 1 database. Gevolg natuurlijk vrij veel dubbelen (reden om samen te voegen). Nu is het zaak om de dubbelen eruit te halen. Via bonusrapport Dubbelen is dit onbegonnen werk omdat deze alleen personen met gelijke naam eruit haalt terwijl ik ook heb aangegeven met gelijke geboortedatum. Iemand een suggestie hoe ik dit het handigst kan aanpakken zodat alleen personen met gelijke naam en geboortedatum tevoorschijn komen?
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: rapport Dubbelen
25 okt 2014 12:36
het sjabloon dubbelen kan veel meer. U moet dan alleen in het beginvenster een ander rapport kiezen bij "Verander rapport, is nu ...."
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
25 okt 2014 15:08
Om alle personen met gelijke naam en gelijke geboortedatum uit uw bestand te halen moet u zich realiseren dat mensen met een achternaam "Jansen" en "Janssen" nooit gevonden worden, terwijl het best een dubbelganger kan zijn. Vandaar is in het sjabloon een tussenvraag of de zoekaktie mèt of zonder naamcontrole moet plaatsvinden.
Voorwaarde om iemand te kunnen vergelijken is tevens dat er een ovl datum ingevuld moet zijn als u op ovl datum laat zoeken. Mijn aanraden is dat u altijd een tijdspanne van 2 dagen spreiding geeft. Dat kunt u ook uitbreiden.
Maar in uw geval:
klik in hoofdvenster punt 4 aan "Verander rapport.....
klik in hoofdvenster punt 6 aan "Verander dagen spreiding....
Geef OK
Venster gewenste rapport
klik eerste aan ........met gelijke geboortedatum
Venster aantal dagen spreiding
geef 2 in (of meer)
Venster datum periode
geef een periode datum van t/m in, wilt u alles dan 01-01-0001 t/m 31-12-2014
Venster naamcontrole
Hier kunt u kiezen voor met of zonder naamcontrole, dus rekening houden met naamverschrijvingen; persoonlijk beveel ik de 2e te kiezen.
Voorwaarde om iemand te kunnen vergelijken is tevens dat er een ovl datum ingevuld moet zijn als u op ovl datum laat zoeken. Mijn aanraden is dat u altijd een tijdspanne van 2 dagen spreiding geeft. Dat kunt u ook uitbreiden.
Maar in uw geval:
klik in hoofdvenster punt 4 aan "Verander rapport.....
klik in hoofdvenster punt 6 aan "Verander dagen spreiding....
Geef OK
Venster gewenste rapport
klik eerste aan ........met gelijke geboortedatum
Venster aantal dagen spreiding
geef 2 in (of meer)
Venster datum periode
geef een periode datum van t/m in, wilt u alles dan 01-01-0001 t/m 31-12-2014
Venster naamcontrole
Hier kunt u kiezen voor met of zonder naamcontrole, dus rekening houden met naamverschrijvingen; persoonlijk beveel ik de 2e te kiezen.
Onderwerp is gesloten.
- Anneke Kruizinga
- Auteur
25 okt 2014 21:30Han Kortekaas schreef : klik eerste aan ........met gelijke geboortedatum
Deze mogelijkheid dus niet naar gekeken, had ik laten staan op personen met gelijke naam. Van bijna 7000 dubbelen naar bijna 700, dat is wat ik ongeveer wel had verwacht.
Han, bedankt voor je hulp!
Onderwerp is gesloten.
- G W Sandberg
Re: een suggestie
25 okt 2014 22:30
Beste Anneke,
Ik heb zoiets ooit ook moeten doen.
Wat mij nugttig bleek was een export naar Excel bestand, daarin kan je (buiten Aldfaer om) zien wie in een database al van voorouders voorzien is.
Daarnaast zijn backups van de diverse bestanden altijd nuttig (b.v. regelmatig een copietje van de laatste veilidheidscopie op een usb stick) .
Afgezien daarvan: neem de tijd en doe de deur dicht, het kan een vreselijk karwei zijn.
Groeten, Gijs
Ik heb zoiets ooit ook moeten doen.
Wat mij nugttig bleek was een export naar Excel bestand, daarin kan je (buiten Aldfaer om) zien wie in een database al van voorouders voorzien is.
Daarnaast zijn backups van de diverse bestanden altijd nuttig (b.v. regelmatig een copietje van de laatste veilidheidscopie op een usb stick) .
Afgezien daarvan: neem de tijd en doe de deur dicht, het kan een vreselijk karwei zijn.
Groeten, Gijs
Onderwerp is gesloten.