Flexitree onder Windows Vista

Lees meer

Flexitree onder Windows Vista

30 aug 2014 19:57
Beste,
Ik gaf een Flexitree-DVD aan een vriend die Windows-Vista gebruikt.
Hij kan niet opstarten via 'Index'. Een "MaakAldfaerCD" lukt wel.

Zou dit aan Vista liggen of ...??

Mvg
René
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Flexitree onder Windows Vista

30 aug 2014 20:18
René,

Krijg je een foutmelding te zien? Met welke browser probeer je index.html via de DVD te openen?

Paul
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

30 aug 2014 20:28
Geen foutmelding.
Alleen een lichtgrijs scherm met bovenaan de titel van het bestand met extensie .HTML
De browser is me op dit moment niet bekend.

Grt
René
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

30 aug 2014 20:44
René,

Mogelijk is er een foutmelding, maar krijg je die niet te zien. In InternetExplorer moet je dan eerst op toets F12 drukken en dan index.html weer starten. In FireFox gaat het via Open menu (drie horizontale streepjes rechts boven), Developer, Browser console en in Chrome via Google Chrome aanpassen en beheren (ook weer drie horizontale streepjes rechts boven), Extra, Java-script console.

Kan je dat (laten) proberen en dan kijken of er een foutmelding komt?

Paul
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

30 aug 2014 20:50
Paul,
Ik ga je suggesties uitproberen maar zal niet meer voor vandaag zijn...
Ik hou je alvast op de hoogte.

Bedankt,
Mvg
René
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

06 okt 2014 09:36
Paul,
Ik kom nog eens terug op het niet werken van mijn Flexitree DVD.
Volgende foutmelding is verschenen na indrukken van F12:

XMLHttpRequest cannot load file:///E:/Van%20Houte/instellingen.xml. Cross origin requests are only supported for HTTP. index_van_houte___delepo.html:1
Uncaught NetworkError: Failed to execute 'send' on 'XMLHttpRequest': Failed to load 'file:///E:/Van%20Houte/instellingen.xml'. Stamboom.js:1403

Verdere suggesties ?

Mvg
René De Coster
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

06 okt 2014 10:26
René,

Ik snap het probleem, maar ik moet er verder naar kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden. Als dat lukt laat ik het weten.

Paul
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 nov 2014 11:23
Paul,
Op je vraag (via mail) of er met Google Chrome gewerkt wordt die bovenstaande fout creëert het volgende:

De persoon aan wie ik de Flexitree-DVD gaf werkte inderdaad met Chrome als standaard browser.
Hij heeft dit veranderd naar InternetExplorer en Flexitree werkt perfect. Het lag dus niet aan Windows Vista.
Dus je diagnose was correct en dus bedankt voor de suggestie.

(ik weet niet of jullie eraan werken om dit ook onder Chrome te laten draaien...)

Groeten
René
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 nov 2014 11:47
René,

Onder Chrome kan je het ook aan de praat krijgen, maar dan moet je eerst iets speciaals doen.

Om FlexiTree lokaal op je PC met Chrome te verkrijgen moet je een speciale snelkoppeling voor Chrome maken. Hierbij moet in de snelkoppeling op de regel 'Doel' aan het eind van de regel het volgende worden opgenomen: spatie --allow-file-access-from-files. Via deze snelkoppeling moet je vervolgens Flexitree openen.

Daarbij blijft het wel zo dat onder Chrome niet alle rapporten van FlexiTree beschikbaar zijn, onder IE is dat wel het geval, zie de tabel in de FlexiTree help pagina .

Ik heb inmiddels ook een andere versie van FlexiTree gemaakt waarbij ook onder Chrome alle rapporten beschikbaar zijn. Maar ook dat heeft een prijs: als je dat lokaal op je PC zet, moet je die eerst als server configureren. Vanaf CD / DVD zal die versie niet werken. Als je deze FlexiTree op een website zet die PHP en MySQL ondersteunt werkt het ook. Dit laatste staat allemaal op de FlexiTree pagina

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: De Coster René
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena